Barnevogn til lavstammede folk :)
Fra : Sille Jensen

Dato : 06-02-02 12:51

Hejsa, jeg ville bare lige høre om der var nogen der kender til små
barnevogne?

Jeg har en veninde der er adopteret, og hun er bare 150cm høj, og hun
venter sig til sommer. En dag i en bybus så jeg en anden lille dame
med en ganske lav barnevogn, men jeg kunne desværre ikke se mærket, og
hun var på vej ud, da jeg trådte ind :(

Så hvis du kender et mærke, eller har en brugt en, du gerne vil sælge,
så må du endelig henvende dig!!!

MKH Sille

Fra : diana

Dato : 06-02-02 14:04

> [...]
> venter sig til sommer. En dag i en bybus så jeg en anden lille dame
> med en ganske lav barnevogn, men jeg kunne desværre ikke se mærket, og

hej

det har højst sansynligt været en kombivogn....den er meget lav. jeg har
selv en søster med sådan en. den er meget praktisk, da det både er en barne-
og en klapvogn....men liggemålet er ikke så langt...så barnet kan ikke ligge
der i så lang tid...
jeg håber du kunne bruge dette til noget...

fra Diana

Fra : K.Wermus

Dato : 10-02-02 22:27

Kæresten er kun 154 cm så problemet er kendt,- men lader sig dog relativt
let løse. Først køber man en kombi vogn ,- som er lavere end almindelige
barne vogne og så får man sat et indstilleligt knæk styr på.
Fås sikkert mange steder,- men vores er fra pif paf puf på strand blvd. på
østerbro i Kbh.

Og sim sala bim,- det ser ikke længere ud som om det er vognen der kører tur
med moderen )

MvH

Fra : MM

Dato : 11-02-02 12:02

> Kæresten er kun 154 cm så problemet er kendt,- men lader sig dog relativt
> let løse. Først køber man en kombi vogn ,- som er lavere end almindelige
> barne vogne og så får man sat et indstilleligt knæk styr på.

Vores barnevogn er en combivogn (den hedder Firkon-8) og der var et knækstyr
på i forvejen, hvilket jeg klart vil anbefale alle at kigge efter, da det er
rart at kunne væksle højden når man skal gå langt. De fleste mærker laver
dem vist idag tror jeg.
Venlig hilsen Mia

Fra : Sille Jensen

Dato : 12-02-02 16:50

Tak skal I have, alle sammen!

Det lyder som en rigtig god ide, med en kombivogn ... det havde jeg
slet ikke tænkt på, men jeg har selvfølgelig heller ikke børn :)
Den vogn jeg så ude i byen, så ud som om den var fra 50'erne (måske
var det snyd!!??), men det lyder godt, at man ikke skal ud og rode i
antikvitetsbutikker!

Tak igen

Sille

Fra : Stine

Dato : 13-02-02 22:56

> Tak skal I have, alle sammen!
>
> Det lyder som en rigtig god ide, med en kombivogn ... det havde jeg
> slet ikke tænkt på, men jeg har selvfølgelig heller ikke børn :)

Jeg synes, jeg har hørt, at combivogne har kortere liggemål end "rigtige"
barnevogne?

Vi købte barnevogn - og en klapvogn, da ungerne kunne sidde selv - har
aldrig fortrudt. En klapvogn fylder nu noget mindre end en barne- /combivogn
(altså i bilen)...

Spørgsmålet er, om de der køber combivogn også køber klapvogn - eller om man
tænker, næh, nej, nu har vi jo en combivogn (bare et spørgsmål jeg har
stillet mig selv nogen gange...)

/Stine

Fra : diana

Dato : 16-02-02 21:10

> [...]
man
> tænker, næh, nej, nu har vi jo en combivogn (bare et spørgsmål jeg har

hej stine..

Nej, formålet med en kombivogn er jo at man også kan bruge den til en
klapvogn.

diana