Olie i vandet
Fra : Live4Him

Dato : 05-02-02 17:28

Nu er der blevet lavet en prøve der viser at der er olie i mit drikkevand.
Som jeg skrev for noget tid siden bemærkede jeg at mit vand var forurenet
med noget der lugtede kemikalisk og med oliefilm på overfladen og først nu
forligger en relevant prøve der viser at der er olie i mit drikkevand.

Det tærer på mine psykiske ressourcer og er noget jeg har bedt meget til Gud
må blive løst. Det er ikke sjovt at skulle bade i forurenet vand og opvask
foregår med vand jeg har fået udefra. Som kaffevand bruger jeg kildevand
købt i brugsen.

Nu er det spændende at se om Gud vil hjælpe mig, og i så fald hvordan. Jeg
er den sidste på vandledningen og forureningen må være sket imellem den
anden sidste på ledningen og så mig. Hvad gør man når en grund, enten min
egen eller naboens, er forurenet med et olieprodukt ? At flytte er vel
heller ikke nemt. Jeg beder virkelig Gud vil hjælpe mig nu. Jeg er på ekstra
beroligende medicin for tiden, på grund af denne situation.

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 05-02-02 20:24

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ekstra
> beroligende medicin for tiden, på grund af denne situation.

Han har allerede hjulpet dig... der er virkelig en forurening.. problemet er
fundet, så mangler vi bare løsningen,, er godt bønneemne..

Guds fred.

Niels

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 06-02-02 04:25

> [...]
> med noget der lugtede kemikalisk og med oliefilm på overfladen og først nu
> forligger en relevant prøve der viser at der er olie i mit drikkevand.

Klag til kommunen med dit papir i hånden.

> Det tærer på mine psykiske ressourcer og er noget jeg har bedt meget til
Gud
> må blive løst.

"Jesus? Arbejder han også oppe ved Kommunen?"
(Monrad og Rislund)

Tilgiv mig min sarkasme, Jørgen, men det er nok vigtigere at du er
"down-dirty" problemorienteret og får snakket med de relevante verdslige
myndigheder om dit forurenede drikkevand.

>Det er ikke sjovt at skulle bade i forurenet vand og opvask
> foregår med vand jeg har fået udefra. Som kaffevand bruger jeg kildevand
> købt i brugsen.

Dèt er dyrt. Selv i Netto, hvor jeg har arbejdet en overgang...

> Nu er det spændende at se om Gud vil hjælpe mig, og i så fald hvordan. Jeg
> er den sidste på vandledningen og forureningen må være sket imellem den
> anden sidste på ledningen og så mig.

Eller også har vandværket virkelig kvajet sig. Smøring eller sådan noget?

Hvis myndighederne er sat på sagen burde de vel også kunne løse problemet?

Hvad gør man når en grund, enten min
> egen eller naboens, er forurenet med et olieprodukt ? At flytte er vel
> heller ikke nemt.

Arh, for H****** da osse!

Jeg troede ellers lige at du havde fundet dig et rart sted at bo? Du skal
bare have fikset dèt rør.

Jeg beder virkelig Gud vil hjælpe mig nu. Jeg er på ekstra
> beroligende medicin for tiden, på grund af denne situation.

Det sidste er jeg ked af at høre, men jeg forstår det godt.

Jeg har selv været fuldstændig medicinfri i 9 måneder, men man kan netop
aldrig vide sig sikker og jeg har selv Zyprexa'en liggende klar til evt.
nødstilfælde...

--
KH
Anders

Fra : Erik Andersen

Dato : 06-02-02 17:40

Olie i drikkevandet forekommer for det meste hvis der har været lavet noget
rørarbejde på vandinstallationen. Det er typisk hvis man har fået skiftet et
vandrør - eller lavet helt ny installation i jernrør. Det der dker er at
smeden har brugt for meget skæreolie når han har skåret gevind i rørene og
ikke fået det renset godt nok inde i rørene inden anlægget tages i brug. Det
kan selvfølgelig også være ude i jorden mellem din nabo og dig - og der er
det samme system. Det er dog sådan, at hvis der udskiftes noget i jorden, så
erstattes det normalt i plastrør.
Har du styr på om der har været en bliktud og repareret noget i området på
et eller andet tidspunkt i de snere år? Sådan noget olie kan sidde længe og
forpeste vandet. Jeg vil vove den påstand, at der ikke kan komme olie ind i
vandledningen hvis vandboringen ikke er forurenet - det er ihvertfald meget
svært at få det til det med mindre en eller anden har en vandhane uden
kontraventil direkte i en oliebeholder. Og det er ret unormalt.
Tag det nu helt roligt Jørgen - der er en løsning. Gud kan gribe ind - og
han kan også hjælpe nogen med at finde ud af hvad (hvor) det er galt. Er der
iøvrigt nogen i det offentlige (vandværket og lign.) der tager sig af sagen?
Fortæl - fortæl ....
Kærlig hilsen
Erik

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 07-02-02 01:30

"Erik Andersen" <eandersn@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
der
> iøvrigt nogen i det offentlige (vandværket og lign.) der tager sig af

Ja den kender Jeg, men på en anden måde:-- Tro kan flytte bjerge , alt
andet flytter Karls flyttecentral!

Kunne man ikke undersøge, hvorfor Gud har tilladt Olien i vandet???

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-02-02 14:20

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet flytter Karls flyttecentral!
>
> Kunne man ikke undersøge, hvorfor Gud har tilladt Olien i vandet???

Du vil altså bevæge dig ud i større teologiske theodiceproblematikker på
grund af forurenet vand som er vandværkets fejl?

Hvis du læste Jørgens oprindelige indlæg ville du vide at dette problem
faktisk tager temmelig hårdt på hans psyke, så vil du ikke godt lade være
med at forsøge at bilde ham ind at Gud skulle have ukendte motiver til at
forurene hans drikkevand?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 07-02-02 18:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med at forsøge at bilde ham ind at Gud skulle have ukendte motiver til at

Den måde jeg har erfaret Gud, er at Gud vil fortælle os noget om de ting han
ikke vil have vi skal gører, ved at lade det gå galt for os og så når det
ser sortest ud, trækker Gud os i land igen og hjælper os med at genoprette
vort liv på hans måde.

Det er mange gange nemmere at forebygge end det er at Heldbrede. Gud der er
med i alle ting, er også med i de ulykkerne der kommer over os. Så jeg ville
spørge Gud om, hvad grunden er til ulykken og så bede Gud om jeg må for
visdom og styrke til at omvende mig fra den ting/grund, som får Gud til at
bringe mig i ulykke.

Står der ikke; Søg først Gud og hans retfærdighed og alt andet vil blive
givet dig i tilgift!

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-02-02 23:57

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

(Klip!)

> [...]
> visdom og styrke til at omvende mig fra den ting/grund, som får Gud til at

Du INSISTERER altså på at køre "Guds Straf"- argumentation på en
sindslidende mand, der er hårdt plaget af konsekvenserne af en forholdsvis
enkel teknisk fejl som nogle idiotiske teknikere uforvarende har påført hans
vandforsyning???

Du er langt værre end jeg troede.

Den eneste grund, der er til at jeg ikke lader dig få den tvivlsomme ære af
at lade dig blive den første nogensinde, der for mit vedkommende havner i et
såkaldt "killfilter" på min computer er at jeg ganske enkelt ikke tør at
ignorere dine indlæg, hvis du er ude på at drive Jørgen endnu længere ud i
sine psykiske problemer ved at pålægge ham en fuldstændig grundløs og
unødvendig skyldfølelse..

Du vil altså føje spot til skade?

Det har INTET med nogen form for Kristendom at gøre.

--
Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 08-02-02 08:28

> [...]

> enkel teknisk fejl som nogle idiotiske teknikere uforvarende har påført

Det gør Jørgen sikkert også selv, elles var der ingen grund til at påkalde
Herren for Helbredelse!

Men du har ret, Jeg kunne give Jørgen en masse human "Bullshit" som du gør,
eller jeg kan forholde mig til min Bibelske overbevisning, som siger at vi
alle har syndet og mangler herligheden fra Gud. Det siger mig; At Jesus
hængde på korset for at udfri os for synd og død, sygdomme mm. Hvis vi
omvender os og tager imod ham!

Og jeg er også af den overbevisning, at din trøst til Jørgen ikke er en skid
værd i forhold til den hjælp Jesus kan give ham:

> Du er langt værre end jeg troede.

Jeg taler af erfaring og du?

> [...]
> ignorere dine indlæg, hvis du er ude på at drive Jørgen endnu længere ud i
> sine psykiske problemer ved at pålægge ham en fuldstændig grundløs og

Din medlidenhed og doktorens piller hjælper ingen, medens omvendelse har en
stor efekt og styrke.

> Du vil altså føje spot til skade?

Ez 18v30 Derfor vil jeg dømme jer, Israels hus, hver især efter jeres
handlinger, siger Herren. Vend om! Vend jer bort fra alle jeres
overtrædelser, så de ikke bliver årsag til skyld. v31 Kast jeres
overtrædelser bort, skab jer et nyt hjerte og en ny ånd! Hvorfor vil I dø,
Israels hus? v32 Jeg ønsker ikke nogens død, siger Gud Herren. Vend om, så
skal I leve!
Spotter Bibelen også ????

> Det har INTET med nogen form for Kristendom at gøre.

Så længe der bedes til Jesus om omvendelse og helbredelse er det kristendom.

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-02 15:59

> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hans
>
> Det gør Jørgen sikkert også selv, elles var der ingen grund til at påkalde
> Herren for Helbredelse!

Jørgen har i denne omgang bedt for ekstra mental styrke til at klare
problmerne, ike helbredelse.

> [...]
> alle har syndet og mangler herligheden fra Gud. Det siger mig; At Jesus
> hængde på korset for at udfri os for synd og død, sygdomme mm. Hvis vi

Jørgen er mig bekendt et perleeksempel på omvendt, bekendende kristen som af
karismatikere er blevet narret til at tro at hans sygdom ville blive kureret
"hvis han selv gør nok for det". Det er den bare ikke.

Kristendom har ikke noget med godt helbred og materiel succes at gøre, dèt
må du ud og snakke med nogle simonister som Scientology om...

> Og jeg er også af den overbevisning, at din trøst til Jørgen ikke er en
skid
> værd i forhold til den hjælp Jesus kan give ham:

Jesus kan trøste ham, javel, men DU kan ikke trøste ham ved at påstå at hans
problemer er selvforårsagede, for han er fuldstændig uden skyld i det her.

> Jeg taler af erfaring og du?

Du har altså formået at bilde dig ind at alle dine problemer skyldes "Guds
Straf" og har derved hjernevasket dig selv? Flot...

> af
> et
>
> Din medlidenhed og doktorens piller hjælper ingen, medens omvendelse har
en
> stor efekt og styrke.

Doktorens piller kan hjælpe utroligt meget og medlidenhed har man i den
situation brug for.

Jeg taler af erfaring.

> [...]
> Israels hus? v32 Jeg ønsker ikke nogens død, siger Gud Herren. Vend om,

Du reciteter GT. En passage, der er henvendt til Israels hus. Og det tror
jeg stadig det er.

Hvor i dit sind kan du mene at dette har noget som helst med "Jørgens Hus"
at gøre?

> Så længe der bedes til Jesus om omvendelse og helbredelse er det
kristendom.

Så længe man vil manipulere med psykisk syge mennesker og pålægge dem
ydeligere mentale byrder har det ikke en brik med kristen opførsel at gøre.

Det er mishandling.

--
Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-02-02 17:22

> Så længe man vil manipulere med psykisk syge
> mennesker og pålægge dem ydeligere mentale
> byrder har det ikke en brik med kristen opførsel
> at gøre.
>
> Det er mishandling.

Hvor er vi dog enige i det du har skrevet her, ikke kun i det jeg
citerede, men i stort set også alt det jeg har klippet væk.

Jørgen har bestemt ikke brug for at nogen fortæller ham at det er hans
egen skyld, hverken at han har psykiske problemer eller at der er olie
i hans vand. Jørgen har brug for kristen forbøn til at klare sig
igennem de problemer han har, og den forbøn får han i al fald fra
mig, - og jeg er sikker på også fra mange andre i denne gruppe.

Kære Jørgen, -
du skal ikke lade dig gå på af at der er nogen der fortæller dig at
det er selvforskyldt med dine problemer, men sæt din lid til at Jesus
vil dig styrke og kræfter til at gennemleve din problemer. Det er ikke
altid vi er i stand til at forstå hvorfor ikke lige netop vi bliver
helbredt, - men nogle gange lader Gud altså være med helbrede, om vi
kan forstå det eller ej.

Jeg er i al fald helt sikker på at Jesus alligevel har masser af
velsignelser, også til dig. Bliv ved med at holde fast i din tro,
uanset hvor svært og håbløst det hele kan se ud. Vi er blevet lovet at
uanset hvilke problemer vi bliver stillet i vil vi få kraft og styrke
til også at kunne gennemleve disse. Jesus elsker os ikke mindre selv
om vi har problemer i dette liv.

Prøv at tænk på hvor svær en tilværelse Lazarus (i lignelsen om
Lazarus og den rige mand) måtte have haft, og tænk hvilken belønning
han fik. Dette er også en af de ting vi kan lære af denne lignelse.
Tænk også på alt det svære Paulus måtte gennemgå. Vi er aldrig blevet
lovet at dette jordiske liv skal være problemfrit, men vi er lovet
kraft og styrke til at leve med disse ting. Og vi er blevet lovet vels
ignelser. Og mange af de ting vi ikke her og nu kan se en velsignelse
i, kan vi måske senere i livet alligevel se at der var velsignelser i
trods alt.

Og du skal da også vide, at selv om der er nogle punkter vi ikke er
enige om tolkningen af, er du mig alligevel en meget kær bror i troen.
Jeg har dig altid med i mine forbønner, også i de perioder hvor du
ikke direkte beder om forbøn. Jesus elsker dig, og det vil han altid
gøre. Det har han lovet os, og det løfte vil jeg altid holde fast i,
og det er jeg også overbevist om at du vil.

Med venlig hilsen og ønsket om
Guds rige velsignelse til dig
Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 08-02-02 17:35

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jørgen har i denne omgang bedt for ekstra mental styrke til at klare
> problmerne, ikke helbredelse.

Citat Jørgen; -

Det tærer på mine psykiske ressourcer og er noget jeg har bedt meget til Gud
må blive løst.

Citat slut!

For mig betyder " at blive løst " også at blive heldbredt. Jeg har endnu
aldrig hørt at Gud styrker de syge i deres sygdom. Enten gør Gud ingenting
eller også helbreder han os. Es 53 v 5.

Derudover har Jørgen retten til at tilkalde menighedens ældste, Nøjagtigt
som der står i bibelen; - Jak v13 Lider nogen blandt jer ondt, skal han
bede; er nogen glad, skal han synge lovsange; v14 er nogen blandt jer syg,
skal han tilkalde menighedens ældste, og de skal salve ham med olie i
Herrens navn og bede over ham. v15 Og troens bøn vil frelse den syge, og
Herren vil gøre ham rask; og hvis han har begået synder, vil han få
tilgivelse for dem.

> [...]
>
> Kristendom har ikke noget med godt helbred og materiel succes at gøre, dèt
> må du ud og snakke med nogle simonister som Scientology om...

Hvad for noget ukristligt sluder du kan fyre af, hvor i universet siger du
du kommer fra???

> [...]
hans
> problemer er selvforårsagede, for han er fuldstændig uden skyld i det her.

Selvårsaget ??? Hvad er selvårsaget, for hviste vi hvad der er selvårsaget
var det dejligt nemt at løse problemet. Jeg mener kun at have opfordret til
at bede til Gud om at få en åbenbaring, for der kunne nemt være et eller
andet der skulle arbejdes med. Elles er Jørgen helt anderledes end alle
andre kristne, og det tror jeg ikke han er!

Stort klip!

> Så længe man vil manipulere med psykisk syge mennesker og pålægge dem
> ydeligere mentale byrder har det ikke en brik med kristen opførsel at
gøre.

Hvem eller hvad er du? der ikke engang har kendskab til Guds helbredende
kraft, en kraft til helbredelse som også Jørgen personligt tror på.

Derfor kan jeg ikke se det er forkert, at pege på en mulighed som har
hjulpet andre kristne fri af deres problemer.

> Det er mishandling.

Du er godt nok langt væk fra virkligheden, hvar laver du egentligt på
dk.livssyn.kristendom???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-02-02 17:42

"Erik Engelbrecht Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:57T88.104$qV4.7837@news.get2net.dk...

> Elles er Jørgen helt anderledes end alle
> andre kristne, og det tror jeg ikke han er!

Jo, for Jørgen har en stærk og sund tro, og for tiden gennemlever han
mange prøvelser og trængsler, - og i den situation har han mere end
nogensinde brug for forbøn, - og min forbøn får han i al fald helt
betingelsesløst og fordomsfrit. Jørgen er en ægte, sund og ærlig
kristen. Gid langt flere af os var som ham!

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-02 18:24

> [...]

> må blive løst.
>
> Citat slut!
>
> For mig betyder " at blive løst " også at blive heldbredt.

Det betyder at problemet MED VANDET må blive løst.

> Jeg har endnu
> aldrig hørt at Gud styrker de syge i deres sygdom. Enten gør Gud ingenting
> eller også helbreder han os. Es 53 v 5.

Så din argumnetation er følgelig at Gud intet gør for alle de mennesker, der
trods tro aldrig bliver helbredt for deres sygdomme?

Altså kan man definere "gode" og "dårlige" kristne ud fra om Gud helbreder
dem?

Ulækker tankegang...

> [...]
> Herrens navn og bede over ham. v15 Og troens bøn vil frelse den syge, og
> Herren vil gøre ham rask; og hvis han har begået synder, vil han få

Jørgen har mig bekendt været land og rige rundt og forsøgt at får hjælp fra
forskellige "mirakelmagere" og har i det hele taget gjort alt havd han kan
for at følge disse forskrifter, men det har jo desværre ikke hjulpet ham
særligt meget og derfor ender det jo logisk nok i selvanklager og
skyldfølelse...Og så behøver man bare ikke at sparke til en mand, der
allerede har lagt sig ned, men derimod prøve at hjælpe ham op.

> af
> kureret

> Hvad for noget ukristligt sluder du kan fyre af, hvor i universet siger du
> du kommer fra???

Ved du, hvad "simoni" er? Det er handel med Guds Frelse.

Det er sådan noget, som jeg mener at karismatikere dyrker.

Og som ikke-kristne, som Scientology i høj gad dyrker.

> [...]
> andet der skulle arbejdes med. Elles er Jørgen helt anderledes end alle
> andre kristne, og det tror jeg ikke han er!

Du taler om at Jørgen selv skulle være skyld i sine vandproblemer, idet det
er Guds måde at vise ham på at han har gjort noget forkert?

Er det ikke det samme som at hævde at Jørgen selv er skyld i sine problemer?

> Stort klip!

> gøre.
>
> Hvem eller hvad er du? der ikke engang har kendskab til Guds helbredende
> kraft, en kraft til helbredelse som også Jørgen personligt tror på.

Du skal bestemt ikke udtale dig om, hvad jeg tror eller ikke tror på.

Og du skal ikke udnytte at Jørgen er blevet narret af nogle karismatikeres
søde løgne.

> [...]
> hjulpet andre kristne fri af deres problemer.

> Du er godt nok langt væk fra virkligheden, hvar laver du egentligt på

Se, i den virkelighed JEG lever i, er psykiske problemer hverken
"dæmonbesættelser" eller selvforårsagede.

Der er psykiske problemer oftest medicinske (hormonstoffers ubalance i
hjernen) eller også har de en psykologisk årsag, f.eks. skyldfølelse over
ting, man ikke reelt kan siges at have skyld for.

Så vi kan sagtens diskutere "virkelighed" for min skyld, jeg vil bare mene
at du lever i en fantasiverden, hvor Gud finder "den store tryllestav" frem
og helbreder folk, bare de omvender sig.

Alle mennesker uanset tro plages eller ligefrem dør af de samme sygdomme.
Se dig omkring.

Der er masser af troende mennesker, som Gud af uransagelige årsager ikke
bare lige helbreder og dèt skal ikke lægges disse hårdt prøvede mennesker
til last af folk som dig, der har travlt med at føje spot til skade ved at
dømme deres tro.

Jeg mener at Gud har lovet os vores synders forladelse ved troen på Jesus
Kristus og ikke en pind andet.

Og til Jørgen:
Du må undskylde at vi diskuterer dine problemer ved at omtale dig i tredje
person. Det kan virke uhøfligt.
Det er et stykke tid siden, jeg har hørt fra dig, og jeg har ikke kunne
komme i kontakt med dig, da din "Brødrene Bisp"-adresse på hotmail ikke
virker. Er problemet med vandet ved at blive løst?

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 08-02-02 19:57

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener at Gud har lovet os vores synders forladelse ved troen på Jesus
> Kristus og ikke en pind andet.

Jakob 2 v19 Du tror, at Gud er én; det gør du ret i. Det tror de onde
ånder også ­ og skælver.

Har du ikke et problem med din syndsforladelse ved "troen" eller mener du at
de onde ånder også får syndsforladelse ved deres "tro" på Gud???

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-02 21:54

> [...]
at
> de onde ånder også får syndsforladelse ved deres "tro" på Gud???

Hvorfor begynder du at tale om "onde ånder" når problemet er en defekt
vandledning?

Jeg skal i øvrigt ikke kunne udtale mig om, hvorvidt onde ånder "bliver
frelst" eller ej, det er for mig at se temmelig uvedkommende for den
situation, vi diskuterer.

Jeg siger bare at jeg mener at Kristendommen handler om at mennesker gennem
troen på Jesus Kristus er lovet syndernes forladelse og ikke hverken
kurering fra sygdom eller Porscher i garagen.

Og det virker for mig alt for naivt at skyde skylden for folks ulykkelige
situation på "Satan" eller "onde ånder", især når vi taler om en tydelig
teknisk defekt.

Man kan sikkert tro på Jesus som "Den Store Medicinmand", men jeg mener at
Hans Ypperstepræstlige Gerning er lang, langt vigtigere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-02-02 13:34

> [...]
>
> Jeg skal i øvrigt ikke kunne udtale mig om, hvorvidt onde ånder "bliver
> frelst" eller ej, det er for mig at se temmelig uvedkommende for den

Du skrev;--- "" vores synders forladelse ved troen på Jesus Kristus og ikke
en pind andet.""

Derfor spørger jeg om du mener at de ånde onders tro på Jesus også frelser
dem?????

Lad mig svare for dig, for lethedens skyld da jeg tvivler på du egentligt
forstår det; -- De onde ånder kan ikke blive frelst på deres tro på Jesus,
fordi de ikke kan OMVENDE SIG og uden omvendelse får ingen syndsforladelse
hverken onde ånder, du eller jeg.

I stedet for det du kalder "ikke en pind andet" forlanger Gud både
omvendelse og lydighed !

> [...]
> troen på Jesus Kristus er lovet syndernes forladelse og ikke hverken
> kurering fra sygdom eller Porscher i garagen.

Du er jo Ateist; Mand??

> [...]
>
> Man kan sikkert tro på Jesus som "Den Store Medicinmand", men jeg mener at
> Hans Ypperstepræstlige Gerning er lang, langt vigtigere...

???????????? hvad taler du om ???????????

Erik L

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-02-02 16:09

> [...]
> du

> Du skrev;--- "" vores synders forladelse ved troen på Jesus Kristus og

Ja.
Jeg mener ikke at der er belæg for at kunne forvente guld og grønne skove,
bare fordi man har ladet Jesus Kristus sone sine Synder.

> Derfor spørger jeg om du mener at de ånde onders tro på Jesus også frelser
> dem?????

Og hvorfor vil DU diskutere "onde ånder"?

> [...]
Jesus,
> fordi de ikke kan OMVENDE SIG og uden omvendelse får ingen syndsforladelse

Omvendelse fra hvad til hvad?

Jeg er født og opdraget i en kristen kultur i et kristent land.
Jeg er døbt og konfirmeret.
Jeg er opdraget i et hjem, der godt nok ikke var nyreligiøst, men hvor man
havde temmelig stor respekt for Jesus Kristus og Kristendommen.

Det vil for mig netop være en fornægtelse af min hidtidige opdragelse og
"omvendelse" (Jeg var faktisk temmelig bevidst om, hvad det var, der
foregik, da jeg blev konfirmeret.)

Hvad pokker er det du vil "omvende" mig fra?

> I stedet for det du kalder "ikke en pind andet" forlanger Gud både
> omvendelse og lydighed !

Igen: Jeg har altid troet på Gud, og altid modtaget Ham, så hvad er det for
en "omvendelse" og "lydighed" DU kræver af mig?

> gennem
>
> Du er jo Ateist; Mand??

Hvad er dog det for noget vrøvl?

Jeg er - i modsætning til dig - så ydmyg over for Gud at jeg ikke mener mig
berettiget til at mit liv på nogen måde skal være religiøst betinget
materielt velsignet eller at jeg skulle kunne kræve mirakler eller direkte
Gudsindgriben i min tilværelse. Så skulle jeg jo være kaldet til profet
eller lignende...

Det eneste jeg håber på er Nåden på Dommens Dag og ikke alt muligt andet
hokus-pokus i min dennesidige tilværelse. Dèt er mig fuldstændig
uinteressant.
Det eneste mirakel, der overhovedet betyder noget for mig er kristendommens
centrale mirakel, nemlig Jesu Kristi Genopstandelse Påskemorgen.

Men fordi Gud oprejste Sin Søn, fra de døde behæver Han jo strengt taget
ikke at tage sig af Fru Jensens dårlige fod, vel?

> ???????????? hvad taler du om ???????????

Jeg taler om at du på grund af din tro åbenbart forventer at blive reddet
fra alskens lidelse idet du håber på Guds indgriben og mirakler som vil
redde dig fra tilværelsens triste sider som en slags primitiv belønning for
at du mener at have den rette tro.

Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig om noget:

Har du egentlig ikke ret travlt med at reducere Frelsen til noget materielt
i form af vand, tegn og undere? Er det fordi din tro er så svag at du vil
have "beviser"?
"Denne utro slægt kræver Tegn", sagde Jesus jo.

Overvej lige den.

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 10-02-02 04:59

> [...]
> bare fordi man har ladet Jesus Kristus sone sine Synder.

> Og hvorfor vil DU diskutere "onde ånder"?

Det Gør vi heller ikke, det var dit indlæg om tro der frelser og ikke en
pind andet??

Klip:-

> [...]
> have "beviser"?
> "Denne utro slægt kræver Tegn", sagde Jesus jo.

Glem det !!!!!

Erik L

Fra : Live4Him

Dato : 08-02-02 21:04

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> komme i kontakt med dig, da din "Brødrene Bisp"-adresse på hotmail ikke
> virker. Er problemet med vandet ved at blive løst?

Nej, det tager nok sin tid. Nu har de konstateret at der er forurening i
vandet og hvor meget. Så skal de til at indkredse hvor det kan komme fra, og
først når og hvis de finder forureningskilden så skal jorden fjernes/renses
og jeg kan forhåbentlig se frem til rent vand. Så det er en længere proces.
Det afgørende for mig er at stadfæste at det ikke er fra min grund
forureningen stammer, for i så fald er det mig der skal betale for det (og
det er mange penge). Er det uden for min grund er det vandværkets ansvar.

Mht. min hotmail konto, den virker ikke fordi den automatisk lukkes når den
har været inaktiv i 30 dage.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-02 23:52

> [...]
> det er mange penge). Er det uden for min grund er det vandværkets ansvar.
>
> Mht. min hotmail konto, den virker ikke fordi den automatisk lukkes når

Godt at høre fra dig, Jørgen.

Jeg vil helt klart tro at der er tale om een eller anden fejl udenfor din
grund, for ellers er du faktisk så abnormt heldig at have en grund, hvor der
kan udvindes olie, og så skal du nok lige snakke lidt med Mærsk og DONG om
den rigtige pris... ;-D

God weekend.

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Andersen

Dato : 09-02-02 11:43

Hej Anders!
Vær sød at læse mit indlæg tidligere. Der kan ikke komme olie ind i en
vandledning. Trykket i vandledningen er for stort til at der kan komme noget
ind af utætheder. Hvis der er noget der er utæt, så kommer der istedet vand
ud!
Olien er helt klart noget der stammer fra noget der er "inde i røret" (eller
noget så utænkeligt at en eller anden har koblet en oliebeholder til
vandledningen). Og hvis det ikke er på naboens grund, så er sagen helt klar.
Prøv f.eks. at lægge en haveslange fra naboene vandhane og få vand derfra og
"smag" om det også er væmmeligt.
MEN det er da helt klart, at der findes åndelige fenomener - vi kan kalde
dem drilleånder, der har til opgave at forstyrre de kristnes liv og
aktiviteter. Jeg syntes at nogle af de mest malende eksempler på det er
beskrevet i bøgerne "I dette mørke" og "Ud af dette mørke". Jeg kan ikke
lige nu huske hvad det er forfatteren hedder. Jeg kan levende forestille mig
at en "fremsynet ånd" på et tidligt tidspunkt har forkludret en
blikkenslagers arbejde, så der er kommet olie ind i installationen (f.eks.)
Mange hilsner
Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-02-02 16:12

> [...]
> at en "fremsynet ånd" på et tidligt tidspunkt har forkludret en
> blikkenslagers arbejde, så der er kommet olie ind i installationen

Okay.

Jeg tror så bare ikke på poltergeists, men jeg er da glad for din tekniske
forklaring.

Anders Peter Johnsen