Kan ikke pinge 127.0.0.1 ??
Fra : jeffe

Dato : 05-02-02 09:51

Er der nogen der kan hjælpe mig, jeg kan ikke pinge min localhost hverken
127.0.0.1
eller anden ip, ellers fungerer det fint i forhold til internet men på mit
lokale net kan jeg se klienten men har ikke adgang, måske er det noget med
det lokalhost ??

Mange tak

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-02-02 10:29

On Tue, 5 Feb 2002 09:50:38 +0100, "jeffe" <buuu@privat.dk>
wrote:

> [...]
> lokale net kan jeg se klienten men har ikke adgang, måske er det noget med

Har du prøvet at slå din firewall fra?

-A

Fra : Jens

Dato : 05-02-02 22:38

> Har du prøvet at slå din firewall fra?

Eller har du checket om du har fået slettet filen HOSTS (Win95/98:
C:\WINDOWS\HOSTS. WinNT/2000: C:\WINNT\System32\Drivers\etc\hosts) eller
evt. indholdet ?
Der skal stå

127.0.0.1 localhost

i filen

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-02 00:15

On Tue, 5 Feb 2002 22:37:48 +0100, "Jens"
<jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> Eller har du checket om du har fået slettet filen HOSTS (Win95/98:
> C:\WINDOWS\HOSTS. WinNT/2000: C:\WINNT\System32\Drivers\etc\hosts) eller
> evt. indholdet ?

Filen er ikke nødvendig.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens

Dato : 06-02-02 22:33

> Filen er ikke nødvendig.

Jeg har testet på en Windows 98, slettet filen. Så kan jeg ikke pinge
localhost........

Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-02-02 23:56

On Wed, 6 Feb 2002 22:33:22 +0100, "Jens"

> Jeg har testet på en Windows 98, slettet filen. Så kan jeg
> ikke pinge localhost........

Nej, ikke ved navn. Men der blev spurgt til at pinge adressen
(127.0.0.1)

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : jeffe

Dato : 06-02-02 06:53

Mange tak for hjælpen til alle, jeg store fjols havde ikke tænke på min
firewall, det var den der var problemet ???

Fra : jeffe

Dato : 06-02-02 06:55

Det var min firewall (hvor dum kan men være ??)