/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
PRO@ccess og flytning, her er facts.
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 05-02-02 00:26

Hej Alle!

Jeg har tidligere spurgt i gruppen om flytning og PRO@ccess, nu skal jeg
rent faktisk flytte, og her er lidt erfaringer, i kan selv vurdere om de er
gode eller dårlige:

Mandag 28 Januar.
Jeg ringer til Zillion hvor jeg er kunde, og beder om at få min PRO@ccess
flyttet, manden siger at det kan han ikke gøre noget ved, før jeg har lagt
en ordre på flytning af den underliggende ISDN linie, jeg skal ringe til
Teledanmark.
Det gør jeg så, men her kan man ikke gøre noget med ISDN linier, der skal
jeg ringe til ISDN afdelingen.
Så ringer jeg til ISDN afdelingen, her kan man ikke gøre noget, da der er en
ADSL opkobling på linien, jeg siger så at dem har jeg ringet til, og de
siger at han skal tage en ordre før de kan gøre noget.
Det er forkert siger han, hans system er låst og han kan ikke gøre noget,
jeg bliver nødt til at ringe til Zillion igen.
Nu er jeg lidt irriteret, mest fordi jeg allerede har brugt en del til på at
vente i telefon køen, og siger at han må finde ud af det og ringe tilbage.
Klokken 17.00 ringer han tilbage, og siger at han ikke kan få fat i Zillion
folkene, og et jeg altså selv bliver nødt til at tage fat i dem i morgen for
han må ikke have sager liggende natten over, og har altså fri nu.
Hmm, han er nok ikke for spids tænker jeg bagefter, jeg ringer selv til dem
i morgen, så kan det jo også være jeg fanger en der er lidt mere hardcore.

Tirsdag 29 Januar.
Jeg fik ikke ringet, der var en del andre ting at tage sig til.

Onsdag 30 Januar.
Så fik jeg fat i en gut fra Zillion, han kunne ordne det hele, men der var
1-2 måneds ventetid på flytningen, centralen var klar, men der var
teknikkerne der var problemer med.
Nu er jeg selv salgschef i en mindre virksomhed og har en generel forståelse
for at en person ikke kan være 2 steder på en gang, jeg fatter dog ikke
hvorfor det skal tage 1-2 måneder at stable en person på benene.
Nå, jeg er klar over at det får jeg ikke ændret noget ved, men siger at jeg
altså flytter 9. Februar, og de bare skal finde en tid så hurtigt som
muligt, vi aftaler også at han kan pille forbindelsen ned så snart han vil,
bare det først bliver efter 9. februar.
Jeg spørger så til prisen for flytningen, svaret er langt, så det gemmer jeg
til senere.
Ganske skuffet over min professionelle erhvervsopkobling, som TeleDanmark
dengang jeg købte den, roste ganske meget, som værende den eneste løsning
til virksomheder, der var afhængige af Internettet, sagde jeg farvel og tak,
jeg havde ikke på noget tidspunkt været modbydelig at snakke med.

Fredag 1 Februar.
Så kom brevene, 7 stk i alt, et for ISDN linien, et for hvert MSN nummer og
et for PRO@ccess løsningen, spild af penge, men sådan er det jo tit fra
store virksomheder, men det ser for kunden uprofessionelt ud.
Flytningen kunne foretages 27 Februar mellem klokken 7.00 og 16.00, og det
var jo godt nok, jeg skulle være tilstede på den adresse jeg flytter fra, da
en teknikker skal nedtage udstyr.
Opsætningen på den nye adresse foregår samme dag mellem klokken 7.00 og
16.00, og jeg skal være til stede på adressen. Kom jeg deler mig gør vi,
sagde jeg til mig selv og funderede over om de tog pis på mig, men da jeg
læste videre blev jeg klar over at det ikke var tilfældet, for videre
skriver de: Er der ingen på adressen betragter vi aftalen som annulleret og
der må bestilles en ny tid, mine tidligere erfaringer fra oprettelsen hvor
jeg sad en hel dag og ventede på en teknikker der ikke kom, og den
efterfølgende aftale der kom bag i køen og således blev 1 måned forsinket
var det sjove i lige som helt forsvundet.
Jeg ringede til Zillion, og forelagde dem problemet, denne gang snakkede jeg
med en komplet idiot, han sagde at i virksomheder havde man jo normalt
elever der kunne vente på sådanne ting, eller måske havde jeg endda noget
familie der kunne hjælpe mig, jeg takkede høfligt af. Jeg blev enig med mig
selv om at jeg nok bare skulle finde en der kunne spilde en hel dag på
adressen, for dem gad jeg ikke høre på længere.

Angående prisen på en flytning:

I kundevilkårene står i punkt 18 følgende:
18. Flytning og midlertidig nedtagning
Kunden kan få flyttet en tilslutning inden for Danmark. Bestilling af
flytning sker ved henvendelse til TDC Internet, medmindre andet er aftalt.
Hvis kundens tilslutning ikke er flyttet senest 5 arbejdsdage efter det
aftalte tidspunkt, kan der efter henvendelse til TDC Internet gives en
forholdsmæssig reduktion i abonnementsbetalingen. Kunden har ikke krav på
erstatning i anledning af forsinkelsen.
Hvis det i forbindelse med en flytning er nødvendigt at ændre Pro@ccess
numre, vil de nye numre fremgå af ordrebekræftelsen.
Kunden kan få en tilslutning afbrudt for senere flytning eller genåbning.
Abonnementet samt betaling løber uændret videre. Enhver flytning må påregnes
at afføde en ny konfiguration af IP-routeren, som betales af kunden.



Resten kan findes på: http://zillion.dk/artikel.php?id=31472



Jeg læser det sådan:

1. Flytning kan foretages.

2. Jeg kan endda få en meget lille reduktion i mit abonnement hvis de ikke
overholder tidsfristen.

3. Jeg kan få nye IP adresser.

4. Jeg skal huske på at det kan koste ca. 1000.- at få konfigureret
routeren.



Men der forholder sig sådan.

1. Flytningen koster det samme som en nyoprettelse.

2. Jeg vil altid få nye ip adresser.

3. Jeg skal altid have konfigureret routeren, også selv om jeg betaler fuld
oprettelse, og ikke bruger denne.

4. Jeg får ændret snitflade, så jeg skal købe nyt udstyr da jeg har min egen
ATM router.



Jeg har følgende bemærkninger:



- Hvorfor er det ikke nævnt at flytningen koster det samme som oprettelsen,
når man bruger tid på at nævne en ubetydelig post som at jeg kan spare et
lille beløb hvis aftalen ikke overholdes.



- Er der overhovedet tale om en flytning når jeg ikke får samme snitflade,
eller IP adresser, og hvis der ikke er tale om en flytning, hvorfor skal jeg
så betale for konfiguration af routeren, der må da være indeholdt i
oprettelsen, jeg har jo ingen rettelser til standard konfigurationen.



Det sidste havde Zillion en forklaring på, nemlig at sådan var det bare, og
at jeg skulle huske på at jeg havde 3 måenders opsigelse hvis jeg ville gøre
det opsigelse/nyoprettelses metoden, herefter grinede manden, om det var af
sig selv skal jeg ikke kunne sige...



Samme mand sagde at jeg kunne klage, men at det ville trække ud i så lang
tid at det ikke var til nogen nytte, jeg sagde at det var da en mærkelig
udmelding, men fik at vide at han lige skulle have lov til at tale færdig
for der var en pointe, ok, jeg lyttede med åben mund da han sagde at den
bedste løsning for mig var at sige samtlige abonnementer op skriftligt, for
så tog brændslukkerne fat i sagen før alle andre klagesager, han pointerede
at det sidste stod for egen regning, og at han ikke ville krediteres for
det, det kunne jeg godt forstå, jeg forklarede at jeg ikke gad spilde tid på
det, og at han bare skulle se hvad han kunne gøre ved sagen, og hvis der
ikke var noget at gøre så gå hjem med god samvittighed og glemme alt om
sagen.

Den var han med på , og det var også en fordel for mig at han ikke satte alt
muligt i gang, for det kunne skabe unødige forsinkelser, jeg gav ham ret og
ærgrede mig en anelse mere end de gange jeg har været på kasino og tabt et
par tusinde i fuldskab.



Tilbage sider jeg nu med en ærgerlig følelse over at være kunde i et firma
med en så ringe kundeservice, desværre er produktet godt, og jeg har brug
for dette.



Jeg er så heldigt at jeg kan tillade mig at hoppe op og falde ned på om
regningen bliver på 5.000 eller 10.000, og jeg har ikke vanvittigt meget
brug for 2Mbit opkoblingen, jeg har før klaret mig med et modem og en
mobiltelefon, og det klarer jeg nok også igen, men jeg syntes alligevel at
et firma, som jeg til dato har betalt lige så meget til som en mindre
familiebil, ikke kan formå at stable en bare middelmådig service på benene.



Hvis i er interesserede vender jeg gerne tilbage med mine erfaringer omkring
selve flytningen.




--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil






 
 
Ole Kirkholt (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Ole Kirkholt


Dato : 05-02-02 11:00

Hej Ulrik

Tak for historien. Jeg syntes du skal sende den til TDC's reklameafdeling.
Den passer perfekt til der nye kampagne: "Til at tale med", og indeholder
masser af argumenter for at samle alle forbindelser (Tale, ISDN, ADSL) hos
dem. NOOOOOOTTTTTTT

Jeg er meget interesseret i at høre hvordan flytningen forløber.

mv

Ole





Morten Birkelund (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 05-02-02 13:07

"Ole Kirkholt" <ole@kirkholt.com> wrote in message
news:3c5fad57$0$62867$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Ulrik
>
> Tak for historien. Jeg syntes du skal sende den til TDC's reklameafdeling.
> Den passer perfekt til der nye kampagne: "Til at tale med"

Prøv at regne lidt på deres tal, vi snakker med 150.000 mennesker om dagen.

150.000 * 10 dage = 1.500.000 mennesker.

Mon ikke at en stor del af disse opkald skyldes at kunderne ikke får løst
deres problem i første omgang?

Personeligt kan jeg kun sige positivt om TDC dog undtaget når man skal have
lavet noget ikke standard.

--
Morten :)



Bjarke Hansen (05-02-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 05-02-02 19:38

"Ulrik Lunddahl" <nospam037@lunddahl.dk> skrev i en meddelelse
news:a3n5b1$pj9$1@sunsite.dk...

> Hej Alle!

Hej hej


Hmm "spændende" historie....

I sådanne tilfælles som her, som du endog har beskrevet flot. Ville jeg da
gå en tur til pressen med... Fx ET, BT og Politikken og evt nogle
netaviser..

Så kunne det jo være at det store firma, kan få tilbudt dig en ordentlig
flytningsmåde.. Ikke det koblet "spændende" måde at gøre tingene på....

Held og lykke med det....





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste