"gummifatninger" til neonrør
Fra : Ukendt

Dato : 04-02-02 21:32

Jeg har planer om at lave mit eget armatur som passer præcist til akvariet.

Jeg har set at det nu er moderne at undlade topglasset, da lyset bliver
pænere og angiveligt mere effektivt., men så er der jo direkte adgang for
det fordampende vand...

Spole, glimtænder mv. gemmer jeg forsvarligt i en lukket kasse i
teknik-skabet, men rørene skal jo forbindes. Jeg har set at eksempelvis
Akvastabil bruger nogle "Gummi-fatninger" til at løse problemet.
Er der nogen er ved et sted hvor de kan købes i løs vægt, til rimelige
penge.

I øvrigt, er der problemer i at have 1-2 m ledning fra spole mv. til
selverørene?

MVH

Niels

PS: Hvor kan man købe Triton rør i nærheden af Herning-Silkeborg-Århus?

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 09-02-02 19:02

> [...]
> penge.
>
> I øvrigt, er der problemer i at have 1-2 m ledning fra spole mv. til

Du kan montere ledningerne med en ledningssamler og så give siliconeklatter
hvis du synes.

Et par meter ledning er ikke noget problem. Husk at spolen bliver så varm at
den kan svide træ/udgøre brandfare.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen