Hex til talværdi
Fra : Bjørn

Dato : 04-02-02 13:53

Hej NG,

Ligger der ikke en funktion i VB, der kan konvertere en hexværdi til et tal?

Jeg har fundet ud af hvordan jeg kan komme fra et tal til en hex værdi,
fx

z = hex(128) resulterer i at z er 80 (el. 0x80).

Den funktion jeg søger, skal kunne gøre det omvendt, altså at komme fra hex
værdien 80 til tallet 128.

--
Mvh Bjørn

Fra : Jan Olsen

Dato : 04-02-02 14:50

>.......altså at komme fra hex
> værdien 80 til tallet 128.

Hej Bjørn

en måde er

z= val("&h" & "80")

Jan Olsen

Fra : Carsten Jessen

Dato : 04-02-02 23:09

"Bjørn" <b.norgaaard@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> z = hex(128) resulterer i at z er 80 (el. 0x80).
>
> Den funktion jeg søger, skal kunne gøre det omvendt, altså at komme fra

Hej Bjørn
Brug CLng i stedet for Val hvis dit tal er størrer en "Integer" eller hvis
du bare vil være på den sikre side.

MVH Carsten

Fra : Bjørn

Dato : 05-02-02 14:59

"Carsten Jessen" <c.je@get2net.dk> wrote in message
<snip>
> Hej Bjørn
> Brug CLng i stedet for Val hvis dit tal er størrer en "Integer" eller hvis
> du bare vil være på den sikre side.

Takker til begge for info!

Val er alt rigeligt til mig, idet værdien der skal igennem ikke overstiger 1
byte

--
Mvh Bjørn

Fra : Jan Jensen

Dato : 09-02-02 08:35

åben din windows regne maskine, sæt den til videnskabelig.
afmærk så i HEX, skriv din HEXIkode, flyt så mærket til dec, så har du
omregnet det til alm tal.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-02-02 09:22

Jan Jensen skrev:
> åben din windows regne maskine, sæt den til videnskabelig.
> afmærk så i HEX, skriv din HEXIkode, flyt så mærket til dec, så har
du
> omregnet det til alm tal.

....og hvordan er nu lige at man styrer det inde fra sit VB program?

-------
Tomas