Flaske med Thé ....
Fra : Iben Holst

Dato : 04-02-02 10:11

Hej !

Endnu et "problem" ....

Når vi - heldigvis sjældent - må bukke under for bl.a. forkølelse eller
noget med halsen, brygger vi Kammillethé i lange baner og vi synes det har
en rigtig god virkning.

Min søn er også glad for drikken, men drikker kun i kop 1/3 af hvad han
drikker hvis han får den af en flaske. Han er immervæk 3 år nu, men har det
nogen betydning at vi forstætter med flasken, når han ikke drikker af en sut
men af en tut og det ikke sker ret tit ??

Iben

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 11:02

--

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sut
> men af en tut og det ikke sker ret tit ??

Hvis der ikke er sukker i, så er det nok ikke et problem. Det som vi bliver
advaret mod, er netop sukkerholdige væsker i flaske, fordi børnene typisk
ligger med flasken i længere tid og sukkeret har god tid til at sætte sig på
tænderne. Ofte falder børnene så også i søvn og får jo derfor ikke børstet
tænder efter. Men uden sukker tror jeg ikke det gør så meget.
mvh.
Charlotte

Fra : Iben Holst

Dato : 04-02-02 15:45

Hej ...

> Hvis der ikke er sukker i, så er det nok ikke et problem.

Nej ingen sukker - men til gengæld honning !

>fordi børnene typisk ligger med flasken

Det gør han ikke - han går og drikker af den mens han leger, som om det var
en kop !
Og derfor falder han så heller ikke i søvn *S*

Iben

Fra : Per S.

Dato : 04-02-02 16:31

--

www.heartnsoul.dk
> [...]
var
> en kop !
> Og derfor falder han så heller ikke i søvn *S*

Det lyder da som om det er fint nok, selvom der nok skal være nogle der er
imod det *G*
Charlotte

Fra : Stine

Dato : 04-02-02 22:21

"Per S." <sydel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligger med flasken i længere tid og sukkeret har god tid til at sætte sig

Men er det ikke kun med sut på flasken - det kan vel ikke betyde noget hvis
der er tut på, eller hvad?

/Stine

Fra : Per S.

Dato : 05-02-02 00:18

www.heartnsoul.dk
"Stine" <unknown@unknown.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver
> på
>
> Men er det ikke kun med sut på flasken - det kan vel ikke betyde noget

Hej Stine,
Jeg mener kun det er sukkeret i det her tilfælde, fordi problemet med
flasker netop er at børnene får drikken i munden i længere tid end hvis det
var af kop, da det går langsommere med at få det ud af flasken. Så sukkeret
sætter sig i tænderne og det kan jo give huller og dårligere emalje
generelt. Det er ligesom med slik. Det er bedre at spise chokolade end et
bolsje, for chokoladen opløses hurtigere og er hurtigere ude af tænderne
igen, mens bolsjet er lang tid om at opløses, derfor er sukkeret i munden
lang tid. Med mindre man knaser selvfølgelig
Charlotte