(vandtæt)silikone til akvarie ?
Fra : Simon...

Dato : 04-02-02 09:45

Hejsa,

Hvad for noget silikone bruges, hvor kan det købes (kbh / ellers gerne over
internettet) og hvad koster det ?

og hvis der er flere typer, hvilken er så stærkest/kan klare højst tryk -
hvis der ellers er foreskel...

mange tak

mvh.Simon

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-02-02 10:22

Hej

Simon... wrote:

> Hvad for noget silikone bruges, hvor kan det købes (kbh / ellers gerne over
> internettet) og hvad koster det ?

Gå til en dyrehandler så du er sikker på at at det er akvariesilikone.
Jeg havde et utæt akvarie og det jeg lige havde ved hånden var normal
silikone til vådrum - en uge senere svømmede fiske rund med bugen i
vejret og måtte flyttes/aflives. Akvariet blev smid ud.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-02-02 10:33

Simon... <simons@pc-dot-.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3lhnh$6ff$1@sunsite.dk...
> [...]
> internettet) og hvad koster det ?
>
> og hvis der er flere typer, hvilken er så stærkest/kan klare højst tryk -

Silicone kan købes hos alle akvariebutikker og i byggemarkeder.
Prisen er absolut lavest i byggemarkeder, men der ska ldu være opmærksom

siliconen er til glas/akvarier. for der findes en anden klar type, som
hedder sanitetssilicone,
den er dødlig for dine fisk, da den indeholder er antimug middel.

Mig bekendt er der ikke forskel i styrken, mellem de forskellige mærker.

Carsten