scroll i en <div> så opera fatter det?
Fra : jsn

Dato : 03-02-02 22:03

Hejsa!

Jeg har sat min hjemmeside op i position layers med overflow:auto;.
Men det fatter opera ikke, den lader bare teksten "hoppe" ud af den
box den ellers ville stå i. Det virker fint i alle andre browser
(testet i: Mozilla, NS6, IE5,5/5/6) . Er der ikke en måde at lave
scroll i en <div> så opera fatter det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-02 22:53

3 Feb 2002 13:02:39 -0800, skrev jesper_sn@hotmail.com (jsn):

>Er der ikke en måde at lave scroll i en <div> så opera fatter det?

Tvivler jeg på - overflow forstås jo ikke, som du har
konstateret.

Uden, at jeg har et script, kunne man måske lave sroll med noget
javascript, men jeg tror heller ikke, at det vil virke i Opera.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jsn

Dato : 05-02-02 18:07

> Tvivler jeg på - overflow forstås jo ikke, som du har
> konstateret.
Fordi at Opera per default viser sig som IE kan jeg ikke lave en opera
side. Lavede en lille test for at se om jeg kunne, men opera er ret
god til at skule sit rigtigte ansigt.

Ville det på baggrund af dette være rigmeligt at sige Opera bruger må
få sig en ordenlig browser, eller lade være med se min side? Jeg må
indrømme jeg er ret træt af at skulle lave en 3-4 sider hver gang jeg
laver en side, fordi at der er nogle browsere hvis CSS understøttelse
er så ringe at den ikke fatter Overflow..

- JSN

Fra : Rune Glerup

Dato : 05-02-02 18:19

jsn skrev:

> Fordi at Opera per default viser sig som IE kan jeg ikke lave en opera
> side.

Det kan godt lade sig gøre, men det hører egentlig til i clientside
gruppen (fut dertil).

Når denne betingelse er opfyldt

( navigator.userAgent.indexOf('Opera') > (-1) )

er der tale om Opera. Dette virker ligegyldigt, hvordan Opera er
indstillet, da den sender en lille streng efter snydestrengen. Du kan
også checke for mere specifikke kriterier som 'Opera 6' eller 'Opera
5.12'.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Vi troede, det var den personlige computer der havde magien."