Indeberetning til T&S via internet
Fra : BMA-Data

Dato : 03-02-02 21:15

Hejsa.

Jeg har netop tilmeldt mig indberetning af moms via internettet.

Nu har jeg så følgende spørgsmål:

Kan man også betale sin momsafregning samme vej, eller skal man så
stadig fise på posthuset og indbetale et giro-kort?

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 03-02-02 21:45

On Sun, 03 Feb 2002 20:15:09 GMT, BMA-Data wrote in dk.erhverv
<3c5d99a8.619240@news.image.dk>:

> [...]
>
>Kan man også betale sin momsafregning samme vej, eller skal man så
>stadig fise på posthuset og indbetale et giro-kort?

Du kan ikke indbetale momsen hos Told og Skat, så du skal på posthuset
eller bruge din pcbank. Hvis du bruger pcbank, får du på opgørelsen fra
T&S oplysningerne til at udfylde "girokortet" med.

Jeg bruger systemet, og det virker fint.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : BMA-Data

Dato : 04-02-02 17:37

On Sun, 03 Feb 2002 21:45:08 +0100, Svend Erik Jensen
<sej@isa.dknet.dk> wrote:

>Du kan ikke indbetale momsen hos Told og Skat, så du skal på posthuset
>eller bruge din pcbank. Hvis du bruger pcbank, får du på opgørelsen fra
>T&S oplysningerne til at udfylde "girokortet" med.

Hvad er det for en opgørelse, jeg så får fra T&S?
Noget ala giro-kortet i dag?

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 03-02-02 22:21

"BMA-Data skrev:

> Kan man også betale sin momsafregning samme vej, eller skal man så
> stadig fise på posthuset og indbetale et giro-kort?

Det spørgsmål har du formentlig skulle tage stilling til ved din
registrering om indberetning til T&S via Internettet.

Der er 2 muligheder.

1) Du får oplyst betalingsidentifikationen på et girokort fx
"04<*cvr.nr.+det løse*+6254004<" - betaling sker via homebanking.

2) Du opretter en aftale med T&S om at det automatisk på sidste
indbetalingsdag, trækker det indberettede momstilsvar på en konto som du
selv vælger. Denne aftale skal forbi dit pengeinstitut før den kan træde i
kraft.

Såfremt du ønsker at ændre betalingsmetode skal du kontakte din Told- og
Skatteregion. Vær opmærksom på der er forskellige indberetningsfrister ved
de 2 betalingsløsninger.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 04-02-02 12:49

> [...]
> selv vælger. Denne aftale skal forbi dit pengeinstitut før den kan træde i

Det er også det som T&S betegner som 'Betaling via PBS'. Det fungerer ved at
du får en blanket fra T&S (kan downloades/tilmeldes fra deres hjemmeside),
underskriver denne og går ned i banken med den. Så vil de beløb du
indberetter automatisk blive trukket fra pågældende konto - ganske som man
ofte har det med husleje, telefon osv. Jeg har brugt det i over et år nu -
og det fungerer super (=det er virkelig en lettelse, efter min mening).

/Kristian

Fra : BMA-Data

Dato : 04-02-02 17:37

On Mon, 4 Feb 2002 12:48:55 +0100, "Kristian Mogensen"
<kristian@isys.dk> wrote:

> [...]
>og det fungerer super (=det er virkelig en lettelse, efter min mening).

Det må være denne metode, jeg skal over på.
Det lyder jo bare for nemt

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 05-02-02 12:46

> Det må være denne metode, jeg skal over på.
> Det lyder jo bare for nemt

Det er nemlig ret nemt!
Det superfine ved dette system (tast-selv erhverv, hedder det inde under
toldskat.dk) er faktisk at man udover moms også kan indberette A-skat og
bidrag og lønmodtageres cpr-numre... De endelige lønmodtageropgørelser kan
også laves og sendes derinde. Alt sammen kører egentlig ret smertefrit over
PBS-løsningen.

Kvitteringerne skal man selv skrive ud (man får ikke nogen tilsendt) - og
her kommer den eneste anke: Når man udskriver fra den printvenlige version
af oversigtsbilledet ofr A-skat og bidrags -indbetalingerne, kommer der
altid en blank side med i printeren...

/Kristian

PS. Told&skat arbejder iøvrigt på et letløn-system, der opstiller og
udregner en lønseddel - og så vidt jeg ved indberetter automatisk. Selv om
det nu er skeduleret til at gå i luften til marts, dvs. midt inde i et
normalt regnskabsår - glæder jeg mig til at se på det....

Fra : BMA-Data

Dato : 04-02-02 17:37

On Sun, 3 Feb 2002 22:21:25 +0100, "Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk>
wrote:

>Der er 2 muligheder.
>
>1) Du får oplyst betalingsidentifikationen på et girokort fx
>"04<*cvr.nr.+det løse*+6254004<" - betaling sker via homebanking.

Det vil sige, at det velkendte girokort til momsafregning med bagside,
der skal udfyldes, så ikke længere bliver tilsendt?

Det er såmænd også fint nok. Det, der er mit problem i dag er jo,
hvordan jeg får givet oplysninger om ind- og ud-gående moms, hvis jeg
bare afregner selve det skyldige beløb, hvis jeg betaler via banken.
For så får T&S jo ikke bagsiden. Men det er vel dette, jeg kan give
dem ved at bruge nettet, ikk'?

--

Mvh.

BMA-Data
http://www.bma-data.dk

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 04-02-02 19:00

"BMA-Data" skrev:

> Det vil sige, at det velkendte girokort til momsafregning med bagside,
> der skal udfyldes, så ikke længere bliver tilsendt?

Korrekt.

> For så får T&S jo ikke bagsiden. Men det er vel dette, jeg kan give
> dem ved at bruge nettet, ikk'?

Korrekt.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes