corel linix
Fra : sdk

Dato : 03-02-02 17:46

jeg er ikke helt med på hvorfor ingen her i denne nyhedsgruppe nævner corel
linux.
jeg har lige købt det i computer world i tåstrup for 200 kr.
alle snakker redhat som jeg også rodede med for et par år tilbage (alt for
compliceret).
der følger 3 cd er med, en udførlig manual og en boot diskette.
wordperfekt,netscape og meget andet medfølger.
jeg installerede det igår og den fandt selv hardware (det virker ret
brugervenligt).

jeg ville så lige spørge om der er nogen der har forsøgt at lave en
spilserver (halflife) på tdc bredbånd med linux og hvordan gik det.

stig

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-02 17:58

Den Sun, 3 Feb 2002 17:45:42 +0100 skrev sdk:
>jeg er ikke helt med på hvorfor ingen her i denne nyhedsgruppe nævner corel
>linux.

Af samme grund som folk "inde ved siden af" ikke snakker om Windows 3.11
- det er simpelthen så gammelt.

Mvh
Kent
--
"Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
- Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Fra : Steen Suder

Dato : 03-02-02 18:16

Kent Friis wrote:

> Af samme grund som folk "inde ved siden af" ikke snakker om Windows 3.11
> - det er simpelthen så gammelt.

- Og så eksisterer den vel kun i kraft af de gamle versioner.
Umiddelbart er den ikke blevet videreført efter at Corel frasolgte deres
Linux-division...

Populært sagt:
Den lugter af fisk fordi den er død.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Henry Lerche

Dato : 03-02-02 21:16

> Populært sagt:
> Den lugter af fisk fordi den er død.

der har du helt ret men det er stadig den eneste distribution hvor du f.eks
kan søge på f.eks. en bestemt PC i stil med windows og minsanten den finder
det..
Det har jeg ellers kun set i Lycoris Desktop/LX

Henry Lerche
Linux Newbie

Fra : frank damgaard

Dato : 03-02-02 22:31

Steen Suder <steen@suder.dk> wrote:

> - Og så eksisterer den vel kun i kraft af de gamle versioner.
> Umiddelbart er den ikke blevet videreført efter at Corel frasolgte deres
> Linux-division...

Corel Linux er gammel. Der er KDE 1 i Corel version, XFree86 i gamle verision.
Til gengæld hvis hardwaren er lidt ældre, så er Corel Linux
let at installere, og ikke særlig stor.
Windows og NFS netværk er let at tilsuttet med Corel Linux, det har
jeg ikke set "out of a box" med de andre.

Der kommer i løbet af i en ny version fra det firma
der købte Corels Linux inkl. de fleste medarbejdere.

Så hvis man har Corel Linux, og har fået den installeret og er tilfreds,
så kan man godt fortsætte med at bruge den, selvom den er gammel...
(Dog bør man installere nyeste Mozilla for at få en brugbar browser)

--
no signature :)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-02 18:19

kfr@fleggaard.dk (Kent Friis) writes:

> "Handlingen blev afbrudt pga. computerens begrænsede effekt"
> - Windows NT på en Pentium III 550 MHz

Effekt? Havde du ikke overclocket den nok?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Kent Friis

Dato : 03-02-02 18:56

Den 03 Feb 2002 18:18:33 +0100 skrev Thorbjoern Ravn Andersen:

>Effekt? Havde du ikke overclocket den nok?

Bare en typisk fejloversættelse... Det har nok stået et eller andet om
"restricted" i den engelske udgave (det var en maskine der var sat op
til at man ikke måtte kunne andet end at surfe).

Mvh
Kent
--
echo f 0:0 ffff 0 | debug

Fra : Henry Lerche

Dato : 03-02-02 21:12

> jeg er ikke helt med på hvorfor ingen her i denne nyhedsgruppe nævner
corel
> linux.
jamen det er mest fordi at Corel ikke længere beskæftiger sig med Linux
selv. Hvis jeg har fanget rigtigt
så her Corel solgt det hele til http://www.xandros.net/ som inden læng vil
komme med deres bud på en
Linux desktop distribution, som bla. http://www.lycoris.com/ og
http://www.lindows.com
Min personlige mening om Corel Linux er at det var den distribution som så
mest lovwende ud, og jeg taler stadig
desktop...

Henry Lerche
Linux Newbie

Fra : sdk

Dato : 03-02-02 21:26

> [...]
> http://www.lindows.com
> Min personlige mening om Corel Linux er at det var den distribution som så

men nu skal jeg lave en spilserver
er der da nogen problemer i at bruge denne corel linux til det.
og hvad har den ikke som de nye linux ver. har.

stig

Fra : Stig Hansen

Dato : 03-02-02 23:11

On Sun, 03 Feb 2002 17:45:42 +0100, sdk wrote:

> [...]
>

> jeg ville så lige spørge om der er nogen der har forsøgt at lave en
> spilserver (halflife) på tdc bredbånd med linux og hvordan gik det.

Tillykke med din Corel. Den er meget fin.
Hold øje på http://www.xandros.com det er dem der har købt Corel Linux og
den udgave de udgiver vil ret sikkert bruges til at opgradere din
nuværende Corel til Xandros, så vil du være opdateret til det sidste nye.

Mvh. Stig Hansen.