Findes der igen ISO af SuSE 7.3 som kan he~
Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-02-02 12:23

He

Findes der ikke en iso af denne udgave, eller ar alt nu install fra
ftp??

BentN

Http://Box2000.dk

Fra : Stig Hansen

Dato : 03-02-02 13:25

On Sun, 03 Feb 2002 12:23:06 +0100, Bent Nielsen wrote:

> He
>
> Findes der ikke en iso af denne udgave, eller ar alt nu install fra
> ftp??
>
> BentN
>
> Http://Box2000.dk

Nej der findes ingen ISO til download af Suse Linux.

Mvh. Stig.

Fra : Steen Suder

Dato : 03-02-02 18:17

Bent Nielsen wrote:

> He
>
> Findes der ikke en iso af denne udgave, eller ar alt nu install fra
> ftp??

Det er købesoftware, derfor er der ingen downloadversion.

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-02-02 23:22

Steen Suder skrev:

> Det er købesoftware, derfor er der ingen downloadversion.
Ja det ser sådan ud.

Jeg har dog en ældre ver.

Da jeg ikke er supper bruger, så har jeg prøver at teste hvad der er
lettes et få til at virke for en ikke Linux nørd.

Jeg har nu haft hentet de fleste at de vertion som findes et link på
www.linux.org.

Jeg har en kort indgang til Linux på,http://x2000.dk/x2000.dk/navn.htm

dettte fortæller kort om hvem jeg er m.m

JEg er ikke helt førdig med mine test, men jeg kan se at på nuværende
tidspungt, så er det sikker mange som undre sig over, hvilke ver af
Linux som jeg findes lettet at få til at køre på en maskine med blandet
hardware ISA PCI AGP.

Men det Elf-Linux som ser ud til at være den som bedst klare alt for en
ikke supper bruger. dog er den ikke på dansk Det er kun Mandraken
8.2 BETA som er helt supper hvis det er dansk som er grundlaget for
valg af Linux, men den er ikke særlig supper til at dele HD hvis der er
3 andre OS på disken. Der er det igen Elf-Linux som gør helt som brugere
vil, hvis der i bootmaneger på en primær partion. Den ødelægger ikke så
andre fdisk ikke mere kan ændre disken uden at alt skal slettet.
Cadera nyeste er ikke særlig heldig, hvis man ikke installere den på en
windows partion. Den laver også om på diske uden at bruger får et valg.

Der er flere af de Linux som jeg har prøvet der ikke har være i stand
til at starte Xwindows selv om de havde valgt rgtigt hardvare. Men nu
skal jeg ikke trætte læserene i denne newgruppe med mine oplevelse. da
der sikker er mange andre som mener noget andet. Jeg vil ikke starte en
krig på hvike som er bedst, da de jo er baseret på den samme kode.

BentN Http://Box2000.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-02-02 15:19

Bent Nielsen wrote:

> He
>
> Findes der ikke en iso af denne udgave, eller ar alt nu install fra
> ftp??

ikke nogen ISO - FTP er den eneste vej med mindre man vil financielt vil
biddrage til projektet...

Der findes dog hvad de kalder en evaluerings version - ifølge beskrivelsen
lyder det mest som en demo - dvs den kører fra CD'en.

For FTP - kig indenfor på

http://www.suse.com/us/support/download/suse_linux/index.html

Der er både mirrorlinks og anvisninger til hvorledes man kan installere.

Det er så 100x mere besværligt end bare at smide en DVD i drevet, klikke en
4-5 gange og så vende tilbage en halv time senere til en fuldt udvokset
installation.

--

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Member of TeamOS/2 DK

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-02 17:23

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message
> Det er så 100x mere besværligt end bare at smide en DVD i drevet, klikke
en
> 4-5 gange og så vende tilbage en halv time senere til en fuldt udvokset
> installation.

Det er som man ser på det. Jeg synes det er alt for besværligt at downloade
en hel CD (eller flere), bare for nogle få hundrede mb programmer.
Jeg gider i hvert fald ikke downloade en hel CD, bare for at installere et
OS.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Jespersen

Dato : 18-02-02 21:12

Niels Andersen wrote:

> [...]
> downloade en hel CD (eller flere), bare for nogle få hundrede mb
> programmer. Jeg gider i hvert fald ikke downloade en hel CD, bare for at

Du misforstår - det var købe versionen jeg hentydede til (Bruger vist også
ordet DVD)....
SuSE lever af deres købedistributioner, ergo har de ikke gjort noget
specielt ud af det FTP stads man kan hente, så man skal til at rode rundt
med rawrite - hvilket nok trækker en del ned i en brugervenlighedstest,
hvor den bliver holdt op imod distributioner der bliver installeret fra CD.
Det giver altså et forvrænget billede af installationsprocessen...