Stabilt system
Fra : Muri

Dato : 03-02-02 08:23

Hej, jeg skal til at opgradere til atlon XP, hvilket board vil I anbefale,
skal være problemfrit, ingen RAid og onboard sound (ikke nøvendigvis).
Hvad med køling, jeg vil godt have en støjsvag cpu køler, ligeledes en god
støjsvag kabinet/psu.

Hvad vil I anbefale?

Jeg har kigget lidt på et abit KR7A board, har I nogle erfaringerne med
dette board? Hvad med en Molex cpu køler?

Mvh
Muri

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-02-02 09:00

"Muri" <muri@email.dk> wrote in message
> Hej, jeg skal til at opgradere til atlon XP, hvilket board vil I anbefale,
> skal være problemfrit, ingen RAid og onboard sound (ikke nøvendigvis).

Jeg har lige købt et ASUS A7A 266-E. Det koster ca. 1000 kr., og er efter
min opfattelse et godt board. Chipsettet er AliMagic, som nok er lidt
langsommere end VIA's (der findes et A7V 266-E med VIA-chipset), men til
gengældt rummer det færre fejl.

Bios-opsætningen er yderst brugervenlig, og som på de fleste andre ASUS-kort
har man de indstillinhsmuligheder, man har brug for. Til eksempel kan man
assigne en ebstemt IRQ til hvert PCI-slot...

> Hvad med køling, jeg vil godt have en støjsvag cpu køler, ligeledes en god
> støjsvag kabinet/psu.

Jeg købte et Aopen tower (mest fordi det er et praktisk og rummelgit
kabinet), og en Coolermaster. Ingen af delene er dog specielt lydløse.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 03-02-02 10:04

Muri wrote:

> [...]
> skal være problemfrit, ingen RAid og onboard sound (ikke nøvendigvis).
> Hvad med køling, jeg vil godt have en støjsvag cpu køler, ligeledes en god

Budkort : Noget SiS baseret (735/745), fx et ECS K7S5A eller K7S6A ... der
er generelt ikke lige så mange skavanker.
Køling : En af de nye Silverradoer, en Alpha køleprofil med en Phapst
blæser på...
PSU : Hvad med en Noise Control ?? <http://www.atcomputing.dk>

> Jeg har kigget lidt på et abit KR7A board, har I nogle erfaringerne med
> dette board? Hvad med en Molex cpu køler?

Kender deres små radial fin kølere...geniale tingester, bedst i støv svage
miljøer - da de hurtigt bliver proppet til og ikke altid er helt nemme at
rense.

--
Live long and prosper...

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 03-02-02 10:26

JEg har tideligere haft ECS K7S5A, men da det gik i stykker anden gang
valgte jeg at skifte til noget andet, det blev et Soltek SL-75DRV2, det
kører kanon godt, og er meget overclockningsvenligt.
Mvh.
Christian