Q:trådløs Lucent RG-1000 søges ejere af de~
Fra : Carsten Petersen

Dato : 02-02-02 22:11

Hej nogen herinde som har et Lucent RG-1000 trådløs ?
jeg har et par spørgsmål for jeg kunne godt tænke mig at få sat den til min
hub så de andre pc osse kan være på inet for lige for tiden virker det kun
ved at sætte et krydset kabel fra router til AP så derfor kan jeg ikke komme
på med de andre jeg har ADSL netexpress med en speedstream 2601 router....
any one ?

Fra : Arne Keller

Dato : 03-02-02 12:29

On Sat, 2 Feb 2002 22:10:34 +0100, "Carsten Petersen"
<Carsten@Petersen.nu> wrote:

>Hej nogen herinde som har et Lucent RG-1000 trådløs ?

Ja, samme box men et andet logo.

> [...]
>på med de andre jeg har ADSL netexpress med en speedstream 2601 router....

Hvis jeg forstår dig rigtigt:

ADSL
Router
Hub
RG - PC - PC - PC
PC

Det fungerer helt fint hvis du bare sætter RGen op til at fungere som
DHCP klient, så får den en adresse fra din router.
Du kan så vælge at lade den bridge eller at rute, hvis du router skal
den fungere som DHCP server på det trådløse net.

Er det svar på dine spørgsmål ?

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Carsten Petersen

Dato : 03-02-02 23:53

hej skal det være krydset fra AP til hub ? det er en 3com 10/100hub AP lyser
rødt når jeg sætter krydset/lige kabel iden... måske er der en konfligt
siden at den 3lampe lyser rødt når jeg sætter kablet i hub..? jeg fatter
ikke en skid... ja det er den måde som du skrevet jeg ville
have....måske jeg kunne få en kopi af din opsætning ? jeg orker ikke at
bruge flere timer på det... men ellers virker det OK kun med router på...

Fra : Arne Keller

Dato : 04-02-02 01:23

On Sun, 3 Feb 2002 23:53:00 +0100, "Carsten Petersen"
<Carsten@Petersen.nu> wrote:

>hej skal det være krydset fra AP til hub ?

Nej.

> [...]
>have....måske jeg kunne få en kopi af din opsætning ? jeg orker ikke at
>bruge flere timer på det... men ellers virker det OK kun med router på...

Den nemmeste måde er at bruge installationsprogrammet som følger med,
eller som kan hentes på Agere´s hjemmeside.
Her kan man så vidt jeg ved ikke gemme opsætningen lokalt.

Hvis du vil have mere kontrol over opsætningen kan du bruge AP
manageren som også kan hentes hos Agere.

Det er altid en god ide at bruge nyeste firmware.

Virker dit trådløse kort i PCen ?
Så kan du opsætte AGen uden at være tilsluttet nettet.