Gammel nok ?
Fra : Iben Holst

Dato : 02-02-02 13:32

Hej ..

Så er jeg rendt på noget nyt at udforske.

Hvor gammel er jeres børn, når de går fra autostol til selepude (evt. med
rygstøtte) ??

Min søn er ved at være lidt træt af at skulle i autostolen, selvom den er
rimelig stor og kan holde til ham de næste 4 kg han vokser. Og jeg må jo
indrømme at det ville være langt lettere blot at spænde ham i en alm. sele.
Der er ulemperne at han, ikke sidder lige så godt på en selepude hvis han
falder i søvn og at han ikke kan se så meget gennem vinduet, men sikkerheden
er mig mest på sinde. Og derfor spørgsmålet !

Iben

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-02-02 13:38

"Iben Holst" <ria@os.dk> wrote in message
> Hej ..
>
> Så er jeg rendt på noget nyt at udforske.
>
> Hvor gammel er jeres børn, når de går fra autostol til selepude (evt. med
> rygstøtte) ??

Hej Iben,

Vores to unger har skiftet i 3 års alderen til en Römer Star Riser.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Stine

Dato : 02-02-02 13:35

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gammel er jeres børn, når de går fra autostol til selepude (evt. med
> rygstøtte) ??

Da den lille var ca. 2 år udskiftede vi de rigtige stole, til selepuder med
rygstøtte. Rygstøtten blev for den stores vedkommende fjernet da hun var ca.
5 (da selen kunne sidde rigtigt uden holderen fra rygstøtten), men det
kommer jo an på, hvor høj barnet er...

/Stine

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 02-02-02 14:13

Iben Holst wrote:

> [...]
> falder i søvn og at han ikke kan se så meget gennem vinduet, men sikkerheden
> er mig mest på sinde. Og derfor spørgsmålet !

Hej

Vores søn på 4 år er ikke så høj som gennemsnittet og kan derfor stadig
bruge sin Rømer King. Vi regner med at skite til selepude med rygstøtte
når det øverste fæste for selen kommer under hans skulderhøjde eller
hans vægt overstiger det stolen er godkendt til. Vi foretrækker at bruge
5-punktsselen så længe som muligt da den holder bedre fast på barnet.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Helle Sørensen

Dato : 02-02-02 23:34

Min yngste søn er lige blevet 5 år, han er 106 cm høj og vejer 15.3 kg han
sidder endnu i Rømer King autostol. Men jeg regner med at han snart skal
have en selepude med ryglæn ligesom hans storebror har, han er nu 6½ år og
har siddet på den i ca. 2 år.
Jeg mener at de anbefaler at de skal veje over 15 kg. for at sidde på en
selepude.

Hilsen Helle

Fra : alka

Dato : 02-02-02 19:06

Hejsa

Selepuder er generelt godkendt fra 15-36 kg. Ca. 3-4 år.