Asus A7V266E, Promise og Win XP
Fra : Peter Cramer

Dato : 01-02-02 22:23

Hjælp.
Jeg har installeret 2 Seagate 80 Gb diske på min Onboard raid-controller, og
konfigureret dem til RAID0.
Boot fra win ME startdiskette og installere ME går fint.
Nu vil jeg så, på en anden partition, installere win XP, men så går det
galt. Jeg har været på promise's homepage og fundet den nyeste driver, men
Win XP kommer med en fejl om at den ikke kan finde et drev at installere på.
Hvad skal jeg gøre ?

Fra : Henrik

Dato : 01-02-02 23:29

Husk at trykke F6 på det rigtige tidspunkt under opstart af instalationen og
så have driverne klar til Onboard raid-controlleren på en diskette.

Henrik

Fra : Lars Christoffersen

Dato : 02-02-02 00:05

Havde nogenlunde samme problem.

1: Husk at trykke F6 under installation.

2: Hvis dette er gjort, og den stadig ikke finder dine diske, så tjek om der
i opstarten står "Lite" eller "speed" ved promise bios.
Hvis der står speed, skal jumperne sættes om så den booter op som "lite".
Dette lille trik virkede på min - den fjerne desuden også den dumme
fejlmeddelelse i winXP der hedder "promise filter driver gør systemet
ustabilt"

Lars

Fra : Prost

Dato : 02-02-02 18:49

> [...]
> Win XP kommer med en fejl om at den ikke kan finde et drev at installere

hmm, ikke for at være bussemand, men mange har haft problemer med RAID og
Seagate diske
flere har opgivet at køre raid med dem, fordi de er for hurtige, de går i
stykker simpelthen

/Rune

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-02-02 19:04

Prost wrote:

<snip>
> [...]
> med RAID og Seagate diske
> flere har opgivet at køre raid med dem, fordi de er for

Problemet med Seagate Barracuda ATA IV i RAID har været
hastighed, ikke holdbarhed. Jvf. evt.
den seneste diskussion der har været i dk.edb.hardware.drev:

Find selv flere links til diskussioner i gruppen, og husk lige
at dokumentere lidt bedre næste gang

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.