Newbie / Hotmailkonti ???/mopset bruger
Fra : ole

Dato : 01-02-02 22:09

Kære Gruppe.

Jeg har tidligere deltaget i andre grupper og fået pæne svar.

Det undrer mig at denne gruppe (netværk) og "server"-gruppen aldeles ikke
responderer.

Jeg har skrevet et indlæge under: "Newbie / klienter kan ikke logge på
hinanden",
og er blevet ganske ignoreret.
Jeg kan i hvert tilfælde ikke forestille mig ingen kender svaret. !!
/forslag

Derimod har jeg læst mange af de svar andre newbies har fået, og det derjer
sig om
"prøv NetFaq.xxx eller ms.xxx", og det har vi jo mange gange prøvet.
Gruppen skulle jo efter fundatsen være til hjælp for os ALLE med de
pågældende spørgsmål, og vel ikke kun for de hardcore-medlemmer der løber
ind i perifere problemer ??

Per definition bør alle spørgsmål vel være relevante ?? Jeg kan huske Knud
Erik engang skrev (eller en anden) at for den der har problemet, kan det
være uoverskueligt, men det kræver bare en anden gider trykke/sende et par
ord så er
det klaret !!

I håb om god ånd fremover.

Ole.

Ps.
Denne hotmailkonto er kun for at undgå div lo..

Fra : Arne Keller

Dato : 01-02-02 22:23

On Fri, 1 Feb 2002 22:08:42 +0100, "ole" <oleolsen100@hotmail.com>
wrote:

>Kære Gruppe.
>
>Jeg har tidligere deltaget i andre grupper og fået pæne svar.

´Det har jeg også

> [...]
>hinanden",
>og er blevet ganske ignoreret.
>Jeg kan i hvert tilfælde ikke forestille mig ingen kender svaret. !!

Det har du sikkert ret i.
Men hvis du læser lidt tilbage er spørgsmålene sikkert besvaret mange
gange, det kan nogle gange gøre gruppen lidt træt at at svare på det
samme spørgsmål igen og igen.
Derfor er www.net-faq.dk oprettet.

>Derimod har jeg læst mange af de svar andre newbies har fået, og det derjer
>sig om
>"prøv NetFaq.xxx eller ms.xxx", og det har vi jo mange gange prøvet.

Fint, første step er at læse lidt om tingene og forsøge sig lidt frem.

>Gruppen skulle jo efter fundatsen være til hjælp for os ALLE med de
>pågældende spørgsmål, og vel ikke kun for de hardcore-medlemmer der løber
>ind i perifere problemer ??

Hvis du beskriver din opsætning så indgående som muligt, og beskriver
lidt om de forskellige ting du har forsøgt, er jeg ret sikker på at du
også får fornuftige svar her.

> [...]
>være uoverskueligt, men det kræver bare en anden gider trykke/sende et par

Jeg har ikke et klap forstand på windows, så jeg kan ikke hjælpe dig.

>I håb om god ånd fremover.

Jeg har ikke kendskab til grupper hvor ånden er bedre end her.
I denne gruppe hjælper mange "hobby" netværksfolk og en række meget
dygtige professionelle netværksfolk alle som spørger fornuftigt.

Prøv igen og se om det ikke går bedre.

>Ole.
>
>Ps.
>Denne hotmailkonto er kun for at undgå div lo..

Det er nok fuldstændig unødvendigt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : ole

Dato : 01-02-02 22:59

Hej Arne

Tak for dit svar.

Jeg har tidligere skrevet/spurgt om samme problem (under anden header) og er
blevet henvist til net-faq.xxx, og det er jo derfor jeg er blevet "pisset
off".

Det kan sg'u godt være der er net-faq.xxx findes, men nu hvor vi newbies har
ledt i TIMER i "net-faq.xxx" uden at finde "svaret", henvender vi os til
gruppen, og så er det sørme skuffende at få svaret : " se i net.faq.xxx"

Mvh.
Ole

Fra : Jens

Dato : 02-02-02 19:54

"ole" <oleolsen100@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> blevet henvist til net-faq.xxx, og det er jo derfor jeg er blevet "pisset
Hvorfor bliver du "pisset off" af at få et svar ? Du skriver vel netop for
at få et svar ?

> [...]
> ledt i TIMER i "net-faq.xxx" uden at finde "svaret", henvender vi os til
> gruppen, og så er det sørme skuffende at få svaret : " se i net.faq.xxx"

Ja, men dem der forsøger at besvare dit spørgsmål kan jo ikke se at du i
forvejen har kigget på net-faq.xxx med mindre du gør dem opmærksom på det,
hvilket det lyder til at du netop ikke har gjort !
Godt nok findes der mange kloge folk her, men jeg er endnu ikke stødt på
nogen der udfra en posting har kunne vide nøjagtigt, hvad personen har
foretaget sig inden han/hun har skrevet i gruppen.

Jens

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-02-02 23:42

wrote:

>Det undrer mig at denne gruppe (netværk) og "server"-gruppen aldeles ikke
>responderer.

Hej Ole,

Prøv med lidt tålmodighed.
Du sendte dit indlæg kl. 17.56 og brokker dig 22.08 - på ca. det mest
døde tidspunkt i ugen: Fredag aften.

Desværre har jeg íngen viden om NT og logon, så jeg håber du får hjælp
af andre.

Mvh. Jørn

Fra : ole

Dato : 02-02-02 00:51

Kære Jørn.

Tak for dit svar, men det er desværre ikke første gang jeg prøver.

Go' weekend.
Ole

Fra : Sune Gellert

Dato : 02-02-02 00:53

"ole" <oleolsen100@hotmail.com> wrote in message
> Kære Jørn.
>
> Tak for dit svar, men det er desværre ikke første gang jeg prøver.

Nu er det jo heller ikke sådan at kan gøre krav om at få hjælp, ikke her
ialtfald. Det er absolut frivilligt om folk har lyst eller ej, og den bliver
sandsynligvis ikke større af at du brokker dig.

/Sune

Fra : ole

Dato : 02-02-02 01:17

Kære Sune.

Tak for dit svar.

Jeg vil ikke "kræve" et svar, men jeg kan jo se at mange "svar" hedder
"NET-faq.xxx"
og det er lidt skuffende, for der har vi været som newbie !!

Nu kan du jo se -- jeg får ikke noget svar på mit spørgsmål -- det er måske
for "simpelt" ?

Selvfølgeligt er der frivilligt om vi hjælper hinanden, men jeg vil tillade
mig at ihukomme
Knud Erik der fornuftigvis siger at problemet ikke er længere væk end en
andens tastatue !!

Hermed opgiver jeg at få svar på mit spørgsmål, og ønsker alle en god
weekend.

Mvh.
Ole

Fra : ole

Dato : 02-02-02 02:30

> Kære Sune.

Har du i øvrig et godt forslag bortset fra "FAQ_net.xxx"

Kan kun beklage at mit problem er for simpelt til at "pingerne" gider svare
på det
Alle ønskes en god weekend.
Ole.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 02-02-02 11:24

> Kan kun beklage at mit problem er for simpelt til at "pingerne" gider
svare
> på det
> Alle ønskes en god weekend.

Har du hørt om at 'Brænde sine broer'?? For det er du da vist rimeligt godt
i gang med.
Du vil altså gerne ha' at alle der læser dine indlæg svarer, om de så ved
det eller skal svare 'Jeg ved det ikke' bare for at du kan få
tilfredsstillet dit behov for at se om der er liv i gruppen.

Held og lykke med at få liv i maskineriet.. lidt er der jo, dine ører sidder
der jo nok nu

/TWM

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 02-02-02 11:32

"ole" <oleolsen100@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a3ff8u$8r8$1@sunsite.dk...

> Kan kun beklage at mit problem er for simpelt til at "pingerne" gider svare
> på det
> Alle ønskes en god weekend.

Tak, og i lige måde.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spm. Jeg vil dog tro at chancen for
svar bliver mindre med den negative holdning du giver udtryk for.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-02-02 02:33

> [...]
> andens tastatue !!
>
> Hermed opgiver jeg at få svar på mit spørgsmål, og ønsker alle en god

Det var dog den mest forkælede holdning jeg har mødt. Det er ikke engang et
halvt døgn siden du stillede dit spørgsmål - en fredag aften. Nu trækker du
dig fornærmet væk, fordi den eller de der kunne hjælpe dig måske har været i
biografen.
Prøv at se i nogen af de andre tråde - nogle emner strækker sig over en uge
eller mere!
Jeg tror du skal finde et eller andet servicebureau hvor du kan ringe hele
dønet og få svar med det samme (og så betale hvad det koster)

Hilsen
Peter

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 03-02-02 02:37

> Jeg har tidligere deltaget i andre grupper og fået pæne svar.

Man kunne også sige at dit spørgsmål ikke så meget er et
netværksspørgsmål som et Windows server spørgsmål. I de høflige
grupper svarer man ikke på fejlplacerede spørgsmål. I de andre bliver
man skældt ud.

Niels