Hvilken processor???
Fra : Rasmus m Østergaard

Dato : 01-02-02 22:07

Hej!
Jeg står for at skal opgradere min computer! Et nyt motherboard og en ny
processor, men hvilken processor ska jeg vælge?? Jeg køber et motherboard
med socket A der understøtter op til 1800 mhz og havde egentlig planlagt at
købe en amd XP 1600 til men det blev lidt for dyrt!! så så jeg at man kan få
en Duron 1200 mhz til næsten det halve! Men hvorfor er duron'en så billig i
forhold til? (ved godt jeg får flere mhz og at XP er nyere) og er det
nødvendig med hele 1400 mhz som amd XP 1600 har og hvad med thunderbird??
hvad er forskellen og hvad skal man vælge???
Det vigtigste for mig er at det blir billigt!!
--

M.V.H. Rasmus m Østergaard
7100 Vejle.

Fra : Andrew

Dato : 02-02-02 12:59

Med min sparsomme viden indenfor området ville jeg sige at Duron CPU'er er
langt dårligere performance-mæssigt i forhold til XP'erne.

Det er garanteret rigtig indviklet men det handler jo om hvor mange opgaver
CPU'en kan klare samtidigt og hvor hurtigt. Duronen bruger en ældre
teknologi end XP'erne. Det er som at sammenligne en Opel med en Jaguar; de
kan i bund og grund de samme ting, men jaguarens motor har mere saft og
kraft end Oplens.

Hvis du kun er ude på at få performance og fart HER og NU og ikke tænker på
fremtiden, så ville Duronen være et fint og økonomi-venligt valg.
Men hvis du vil være fremtidssikret og slippe for at opgradere allerede om
1-1½ år så vælg XP'en.
Jeg tror at de ekstra penge er givet godt ud, men det er ikke noget jeg ved
det helt vilde om, så research lidt mere, OG VENT!!! For AMD og INTEL sænker
deres priser!!!

Mvh Anders

Fra : Rasmus m Østergaard

Dato : 02-02-02 17:33

Okay mange tak for hjælpen, jeg ser hvad jeg finder ud af

--

M.V.H. Rasmus m Østergaard
7100 Vejle.

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5bd46b$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 03-02-02 15:08

Andrew wrote:

<snip>
> [...]
> sammenligne en Opel med en Jaguar; de kan i bund og grund de
> samme ting, men jaguarens motor har mere saft og kraft end
<snip>

Duron 1200 har stort set palomino-kernen, bare med lidt mindre
L2-cache. Duron 1200 er slet ikke noget dumt valg når man ser på
det fra pris/ydelse vinklen.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Andrew

Dato : 03-02-02 15:19

> [...]
>
> Duron 1200 har stort set palomino-kernen, bare med lidt mindre
> L2-cache. Duron 1200 er slet ikke noget dumt valg når man ser på

som sagt: sparsom viden indenfor området!

Fra : Søren Christensen

Dato : 03-02-02 14:55

> Men hvorfor er duron'en så billig i forhold til?

Den har ikke så meget cache som athlon'

> Det vigtigste for mig er at det blir billigt!!

Køb en duron

/Søren