IPCop, erfaring søges.
Fra : M-Olesen

Dato : 01-02-02 18:23

Hej jeg overvejer at udskifte min router men en Linux box, og har set på
IPCop.
Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der vil "øse" lidt erfaring ud,
måske anbefale andre systemer.
Har lidt erfaring med RedHat + e-Smith (også RedHat).

Jeg har en gammel 486 80mhz og, eller en P120 32 mb ram til rådighed.

Mvh.
-MO-

Fra : J Hansen

Dato : 05-02-02 18:48

On Fri, 1 Feb 2002 18:22:39 +0100, "M-Olesen" <m.olesen@pc.dk> wrote:

> [...]
>Har lidt erfaring med RedHat + e-Smith (også RedHat).
>
>Jeg har en gammel 486 80mhz og, eller en P120 32 mb ram til rådighed.

De er begge skrædersyet til kun at være firewall/proxy (altså ingen
"fremmede" programmer på dem).

Smoothwall er gået hen og blevet kommerciel, menes IPcop fortsætter
under GNU General Public License.

De er, lige nu, ens men det vil formentligt ændre sig.

Med 3 netkort kan du vælge DMZ, hvis du ønsker det.

Hent ISO image, brænd på CD, lav de 2 bootdisketter, og installer.
Du har en firewall kørende på under 30 min, og du behøver ikke have
den store Linux viden.

Begge dine PC'ere har kræfter nok.

news:alt.os.linux.smoothwall (Det ser ud til at der snart kommer en
IPcop nyhedsgruppe).

http://www.ipcop.org/cgi-bin/twiki/view/IPCop/WebHome

http://www.smoothwall.org/gpl/home/

Med venlig hilsen