forhindre visning af script
Fra : HarleyDK

Dato : 01-02-02 13:39

Hej gruppe,

Jeg inkluderer et script i min html-fil:

<script type="text/vbscript" src="scripts/sql_updates.inc"></script>

Hvordan kan jeg forhindre at en bruger ser indholdet af denne
script-fil?

Tak for gode råd og forslag,

Morten.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-02-02 13:56

Ved ikke at uploade den til dit Web. Bagdelen er så at du jo så ikke
vil kunne benytte den.

Fra : Cocktail-Henning

Dato : 01-02-02 15:23

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Ved ikke at uploade den til dit Web. Bagdelen er så at du jo så ikke
> vil kunne benytte den.

Ja "problemet" er jo at al client-side kommer ud til brugeren,,
men en pudsig lille "forhindring" er flg
<!-- Begin
function click()
{
if (event.button==2)
{
alert('Nix du ! Ikke noget med at højre-klikke på denne side! Hilsen
Henning')
}
}
document.onmousedown=click
// End -->

som forhindrer viskilde...

og bevar mig vel - brugeren kan sgu da bare gemme hele siden med html +
scripts , meeen lidt støj laver den da altid...

smil og med den nybagte lystfiskers ønske om at fange masser af stor-torsk
på Øresund i weekenden!!!!!

Cocktail-Henning ))))

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-02-02 15:56

Fri, 1 Feb 2002 14:23:24 +0000 (UTC), skrev Cocktail-Henning
<henning@unforgettable.com>:

>men en pudsig lille "forhindring" er flg
>[script fraklippet]
>som forhindrer viskilde...

Det forhindrer ikke noget som helst og er kun til irritation for
sidens brugere.

Folk, der bruger ingen højreklik på deres side skulle stenes til
døde.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-02-02 00:23

Forhindrer ikke noget. View | Source virker som altid.
At implementere et script som ikke beskytter noget men irriterer
normale brugere er tåbeligt.

Fra : Jesper FA

Dato : 03-02-02 12:37

Cocktail-Henning wrote:

> og bevar mig vel - brugeren kan sgu da bare gemme hele siden med html +
> scripts , meeen lidt støj laver den da altid...

Det er svært at forhinder denne, hvis det skal kunne bruges samtidig.

telnet <server> 80
GET /<path>/scripts/sql_updates.inc HTTP/1.1
Host: <server>

--
Jesper

Fra : Lord Of Pulp Fiction

Dato : 04-02-02 12:36

Cocktail-Henning wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Ja "problemet" er jo at al client-side kommer ud til brugeren,,
> men en pudsig lille "forhindring" er flg [No Rite-Click- described]
> som IKKE forhindrer viskilde...
>
> Cocktail-Henning ))))

Ja det er godt med dig, (og Jer andre forargede fyre!)
client-side scripts KOMMER jo ud til brugeren's "glashus"
men hvad med at afvikle scriptet server-side?!?!?
((eller evt som asp-script?))

Det hjælper sgu sikkert ikke at "kaste sten" efter brugerne...

Lord of Pulp, master of Counter-Strike...