Stregkodelæser til bogføring ?
Fra : Bo

Dato : 31-01-02 17:07

Stegkodelæser til bogføring findes det ?

Det drejer sig om at læse Fik-nr. data m.m.
istedet for at bruge manuelt tid på indtastning af daglige 100
kreditorfakturaer (stort firma)

Kom ikke med forslag om at vi skal tilslutte os automatisk BetalingsService

--

vh
bo

SPILD IKKE DIN TID !
med at svare på mailadressen, gør du det alligevel får du problemer

Fra : Erik G Christensen

Dato : 31-01-02 19:10

Bo wrote:

> Stegkodelæser til bogføring findes det ?
>
> Det drejer sig om at læse Fik-nr. data m.m.
> istedet for at bruge manuelt tid på indtastning af daglige 100
> kreditorfakturaer (stort firma)

Ja, de fleste supermarkeder har dem, og de findes, rent teknisk,overalt,
men det du skal søge efter, er et modul til jeres bogføringssystem,
ellers er der vist ikke meget fornuft i det.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jens

Dato : 01-02-02 00:42

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Altså en læser der kan OCR scanne linien med betaler-id.

> Ja, de fleste supermarkeder har dem, og de findes, rent teknisk,overalt,
> men det du skal søge efter, er et modul til jeres bogføringssystem,
> ellers er der vist ikke meget fornuft i det.

Modul ?
Som regel er noget sådan en hardware dims, nøjagtigt som en stregkodelæser
er en udvidelse til tastaturet. Man tilslutter den derfor mellem tastatur og
PC, og når man scanner indlæses det scannede som tastetryk.

Om den findes lige til det formål er jeg dog i tvivl om ?

Jens

Fra : Claus Olsen

Dato : 01-02-02 23:57

Jens <jens@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelsek68.10122$Eu2.1029451@news010.worldonline.dk...
> "Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

Selvfølgelig findes der OCR stregkode scanner til PCer alle Banker har dem,
men det kræver
dog stadig at der skal indtastet beløbet.

Afhængig af jere regnskabsprogram, ville jeg prøve at forhøre mig hos
Navision, de burde
kende til problemet

M.v.h.
claus

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 10-02-02 20:51

In article <oDk68.10122$Eu2.1029451@news010.worldonline.dk>,
Jens claimed the following:

> [...]
> er en udvidelse til tastaturet. Man tilslutter den derfor mellem tastatur og
> PC, og når man scanner indlæses det scannede som tastetryk.

Så vidt jeg husker fra magnetstriber (ved ikke nøjagtigt med stregkode), er
der nogle kontroltegn og lidt andet snask, som man ikke vil have direkte ind,
således at der skal være et modul/programstump som ændrer inputtet fra læseren
til noget som kan bruges i regnskabsprogrammet.

--
Anders Vind Ebbesen
"Well, I think if you say you're going to do something and don't do it, that's

Fra : Jonathan Stein

Dato : 10-02-02 23:52

Anders Vind Ebbesen wrote:

> [...]
> således at der skal være et modul/programstump som ændrer inputtet fra læseren
> til noget som kan bruges i regnskabsprogrammet.

Både stregkodelæsere og magnetkortlæsere kan som regel sættes op til at sende en
bestemt sekvens inden selve data, så programmet er klar over, at der nu kommer
stregkode/magnetkort-data. Dette kan dog oftest også slås helt fra i læseren.
Magnetkort indeholder typsik flere felter (f.eks. kortnummer, navn og
udløbsdato), og har derfor også tegne til at adskille disse. Stregkoder indeholder
som regel bare et nummer.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-02-02 09:28

Bo wrote:

> Stegkodelæser til bogføring findes det ?

Hvis du virkelig mener stregkoder, er der masser af løsninger. F.eks. har
http://www.danbit.dk/ et stort udvalg af stregkodelæsere.
Tænker du derimod på kodelinjen på indbetalingskort, skal du have fat i en
OCR-læser - se f.eks. http://www.alcom.se/ocr.asp

M.v.h.

Jonathan