Drivhus/storm
Fra : Bent E.

Dato : 31-01-02 16:59

Hej NG.
I mit drivhus, der er et standarddrivhus med alu-profiler på 6 m2, sker der
det,
at hver gang det blæser kraftigt (25-30 m/s), så bliver en af ruderne
(60x60 cm) knust. Tilsyneladende bliver den suget ud, idet alle glasskårene
ligger ude på græsset.
Det er nu sket en 3-4 gange, og hver gang har det været den samme rude
der knuses.
Drivhuset står i en lille slugt mellem 2 andre små huse.
Jeg har tænkt på om der opstår kraftige luftvirvler omkring det sted
hvor ruden knuses; det er ved det ene hjørne.
Næste gang der loves stormvejr, har jeg overvejet at sætte en eller anden
stor
genstand -f.eks. en trailer- hen i nærheden af det ømme sted, for at
forstyrre/ødelægge de evt. kraftige luftvirvler.

Er der nogen der har lignende erfaringer eller oplevelser med jeres
drivhus?.

Mvh
Bent E.

Fra : LARS FISCHER

Dato : 31-01-02 19:49

Hej
Det er muligt at åbne vinduet i læsiden så får du ikke overtryk i drivhuset
men du skal huske det når de medler storm.
hvis du åbner det i vind siden får du støre problemer for så vil der helt
sikkert blive suget flere ud.
du kan kontrolere at alle vinduer sidder rigtigt at det ikke kan blæse ind
fra vindsiden for det lyder som om at du har en udtæthed et lille hjørne der
mangler eller et luftvindue der ikke er lukket ordenligt.

Mvh Lars Fischer