Dan login
Fra : Anders Kristiansen

Dato : 31-01-02 10:32

Hej NG.

Jeg har brug for et lille trick i Excel. Jeg er ret sikker på at VBA er den
eneste måde at løse det på så derfor mit nødråb i denne gruppe

Jeg har en lang række login på en masse brugere. Hver bruger har deres egen
personlige login/kode.
Jeg har fra starten bygget login op ud fra følgende
Fornavn, Efternavn, Nummer, By
Hvis Ole Olsen i Roskilde skal have et login vil det blive OO01ROS
Jeg har kun 5 byer så jeg støder ikke ind i gentagelser

Nu er der ved at være en del brugere og derfor vil jeg lette arbejdet med at
finde et login.
VBA skal komme med en inputbox hvor jeg indtaster Fornavn, Efternavn og
afkrydser bynavnet.
Derefter skal rutinen finde det næste ledige login. (første er 00 sidste er
99, find altid det højeste og hvis det højeste er større eller lig med 99
start fra 00)
Resultatet skal overføres til et nyt Excel ark hvor login, Fornavn og
Efternavn skrives i hver sin kolonne.

Er det helt umuligt?