ændring af tidsstempel for symlink
Fra : Simon Strandgaard

Dato : 31-01-02 04:25

Mit store problem er at jeg gerne vil have ændret på tidsstemplet for
symlinket selv, men jeg kan ikke finde nogle kommandoer til dette! Hvad kan
der anvendes her?

Det er meget begrænset hvad jeg har kunne finde af materiale omkring
symlinks, faktisk kan jeg ikke finde noget omkring emnet. Så jeg håber i kan
hjælpe.

Mange Tak
Simon Strandgaard

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 31-01-02 04:31

BTW. jeg kører FreeBSD4.4 stable.

Simon Strandgaard <0bz63fz3m1qt3001@sneakemail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c58b71a$0$243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-01-02 05:21

Simon Strandgaard wrote:

> BTW. jeg kører FreeBSD4.4 stable.

Er der touch på FreeBSD ? Så prøv den.

Martin.

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 31-01-02 12:54

Har prøvet, men hvad jeg ummidelbart kunne læse ud af touches man page så...
er Touch kun istand til at ændre på tidsstemplet for filer som symlinks
peger til. Er IKKE istand til at ændre på symlinks! Har jeg overset noget om
touch?

Jeg ved der findes et SYS_lutimes kald i kernen (skulle være et posix1
kald),
som er en utimes som virker med symlinks. Men om findes nogle kommandolinie
kald som anvender dette, det ved jeg ikke?

SimonS

PS. Hvor kan jeg opdrive posix1 specifikationen?

Martin Andersen <andmar@linuxmail.org> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a3agni$n3$1@sunsite.dk...

Fra : Martin Andersen

Dato : 31-01-02 13:11

Simon Strandgaard wrote:

> [...]
> så... er Touch kun istand til at ændre på tidsstemplet for filer som
> symlinks peger til. Er IKKE istand til at ændre på symlinks! Har jeg

hmm du har ret. Jeg søgte på google og fandt i et svar at
man ikke kan ændre timestamp på symlink uden at slette
og genskabe det. Om det så er den fulde historie er vel mere
tvivlsomt.

Martin.