Vurdering af BestCrypt
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 30-01-02 21:36

Jeg har tænkt mig at lave et krypteret drev vha BestCrypt, men inden
jeg ofrer en formue på programmet vil jeg lige høre hvor sikker
krypteringen er.

Her er hvad jeg har kunnet finde på deres site www.jetico.com

"The BestCrypt software performs encryption using the USA Federal
Standard DES in Cipher Block Chaining mode, the Russian Federal
Standard GOST 28147-89 in Cipher Feedback mode, the Blowfish in Cipher
Block Chaining mode and the Twofish in Cipher Block Chaining mode
algorithms at the same time. The BestCrypt software allows translate
encrypted data between any of these four algorithms."

Mere om Jeticos kryptering:
http://www.jetico.com/index.htm#/bestcrypt_faq.htm

Spørgsmålet er om jeg kan stole på skidtet. Er krypteringen
tilstrækkelig og kan jeg med rimelighed forvente at der ikke findes
bagdøre?

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 30-01-02 22:03

In <3qlg5uc3gjhpmglh63o0i50a6f4up2mmrn@4ax.com> Jimmy Damsgård <noname@SLETMIGnospam.dk> writes:

> [...]

>algorithms at the same time. The BestCrypt software allows translate
>encrypted data between any of these four algorithms."

Ifoelge:
http://www.fortunecity.com/skyscraper/true/882/Comparison_OTFCrypto.htm

saa er BestCrypt et rimeligt godt program.

/Martin

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-01-02 23:13

"Jimmy Damsgård" wrote:

> [...]
> algorithms at the same time. The BestCrypt software allows translate
> encrypted data between any of these four algorithms."

Det er ikke praktisk muligt at anvende CBC eller CFB mode til
kryptering af en hel disk. Den må nødvendigvis gøre det på mindre
enheder. Er der nogen, der ved hvor store enheder den anvender
disse modes på? 512 bytes? 4096 bytes?

DES er i øvrigt ved at blive afskaffet som standard og erstatet
med AES. De andre blockcifers ved jeg ikke så meget om, men
blowfish og twofish er der svjv ikke noget galt med.

> Spørgsmålet er om jeg kan stole på skidtet. Er krypteringen
> tilstrækkelig og kan jeg med rimelighed forvente at der ikke findes
> bagdøre?

Det ville være nemmest at undersøge, hvis man havde adgang til
sourcekoden.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk