Trådløst netværk
Fra : Brian

Dato : 30-01-02 20:50

Hej.

Køre alle de trådløse netværk med samme udgangs effekt?
Jeg kender til en Casio der køre 30mw, er det max eller køre nogle mere
effekt ud?
Jeg skulle gerne bruge en der kan række 3-4km.

Mvh Brian.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-01-02 21:12

"Brian" <houge@smart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Køre alle de trådløse netværk med samme udgangs effekt?
> Jeg kender til en Casio der køre 30mw, er det max eller køre nogle mere
> effekt ud?
> Jeg skulle gerne bruge en der kan række 3-4km.

Jeg har også tænkt på det samme..

Men jeg ville tro at effekten ligger fast. Da det er baseret på en norm...

Det er nok antennerne der gør forskellen.... Hvis du fx vil have eet link
mellem 2 steder.... Skulle jeg tror man sagtens kan nå 3-4 kilometer, med en
rigtig god retnings bestemt....

men det kommer vist også meget an på, hvor frit der er mellem link´ne.....
Der skal ivertfald være sigte... Men har vist også noget at sige, om der er
noget der er i nærheden....

http://www.proconsult.dk/documents/pdf/oaig_c.pdf

Kan du se lidt mere om det....

Fra : Nej

Dato : 30-01-02 22:13

Koster sådan en antenne ikke en formue?
-Anders

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-01-02 01:11

"Nej" <æmann@lort.kom> wrote:

> Koster sådan en antenne ikke en formue?

Det kommer an på hvad du definerer som en formue, her er nogen få eksempler:
http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/netwant/

De fleste trådløse netkort i dag kan levere 100mW, men du skal som Arne
skriver være opmærksom på hvad du rent faktisk må have af afgangseffekt på
antennen.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Arne Keller

Dato : 30-01-02 22:59

On Wed, 30 Jan 2002 21:12:02 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Brian" <houge@smart-tech.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har også tænkt på det samme..
>
>Men jeg ville tro at effekten ligger fast. Da det er baseret på en norm...

Der findes kort med forskellig effekt.

>Det er nok antennerne der gør forskellen.... Hvis du fx vil have eet link
>mellem 2 steder.... Skulle jeg tror man sagtens kan nå 3-4 kilometer, med en
>rigtig god retnings bestemt....

Husk antennen må ikke udstråle mere end tilladt, kravene til udendørs
installationer er ret skrappe, det betyder normalt at hvis du anvender
retningsbestemte antenner skal du anvende kort med lavere
udgangseffekt eller dæmpe på anden vis, f.eks med ekstra kabel.
Det beregner du med et kalkulationsværktøj til punkt til punkt
forbindelser.

>men det kommer vist også meget an på, hvor frit der er mellem link´ne.....
>Der skal ivertfald være sigte... Men har vist også noget at sige, om der er
>noget der er i nærheden....

the first Fresnell zone skal holdes fri, læs mere herom:

http://www.comlab.hut.fi/opetus/135/17ghz.pdf

dette link fortæller lidt om PtP forbindelser og hvordan de
kalkuleres, og hvor stor oppetid man kan regne med osv.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Brian

Dato : 30-01-02 21:46

Jeg modtager gerne nogle links til forhandlere af trådløst netværk.

Mvh Brian.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-01-02 01:05

Når du nu selv spørger så: http://www.proconsult.dk/katalog/net/net-w/

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

P.S. Jeg arbejder der.

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 30-01-02 22:12

Brian wrote:

> [...]
> effekt ud?
> Jeg skulle gerne bruge en der kan række 3-4km.

Hej
Rækkeviden vil også være meget ahængig af hvilken antenne du bruger.

Jeg vil tro at du med en parabol godt kan række den afstand med den lille
effekt.
Det vil naturligvis også være afhængig af modtagerens følsomhed.

Det drejer sig jo i virkeligheden om alm. radio-kommunikation.

m.v.h.
Elmer