hvad er forskellige
Fra : Søren Skouby

Dato : 30-01-02 20:39

Hvad er forskellige Islam og Muslim?

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 20:54

"Søren Skouby" <ssdata@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:MWX58.3445$m6.315058@news000.worldonline.dk...

> Hvad er forskellige Islam og Muslim?

Hvis du nu spørger i den rigtige rigtige gruppe, som nok er enten
dk.videnskab.religion eller dk.livvsyn, ville svaret nok være at en
muslim er en person der har islam som religion!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-01-02 21:15

"Søren Skouby" <ssdata@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellige Islam og Muslim?

det samme som mellem mand og kvinde.

Erik L

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 31-01-02 00:33

"Søren Skouby" <ssdata@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellige Islam og Muslim?

Islam er muslimernes afgudsreligion med Muhammed som falsk profet.
Kristendom er troen på Jeg Er (Gud) og på Jesus Kristus som eneste Frelser.

mvh.
Ernst

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-01-02 23:35

> Islam er muslimernes afgudsreligion med Muhammed som falsk profet.

Det kan være at jeg husker forkert, men er det ikke Jesus der er den falske
profet for muslimerne...?

> Kristendom er troen på Jeg Er (Gud) og på Jesus Kristus som eneste
Frelser.

Altså 99% det samme som Islam.
--
PeKaJe

Fra : Cyril Malka

Dato : 01-02-02 00:14

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i

> Det kan være at jeg husker forkert, men er det ikke Jesus der er den
> falske profet for muslimerne...?

Du husker forkert: Jesus betragtes som Guds søn hos de kristne, men blot
som profet (dog ægte nok!) fra muslimernes side.

> Altså 99% det samme som Islam.

Nok mindre end 99% alligevel

Men med den holdning vedkommende skribent viser for dagen, er han nok til
kristendommen det, Talibaner er til Islam

--
Venligst

Cyril Malka

Sekten, der kostede livet til Ellen-Johanne Tandrup: Em En Kaya (Er det
kærlighed)
http://www.etsectera.com - Aktualitetsbladet om sekternes verden

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 01-02-02 01:01

"Peter Jensen" <pekaje@hotmail.youmightwannaremovethis.com> skrev i en
meddelelse news:a3cgrg$o56$1@news.net.uni-c.dk...

> Det kan være at jeg husker forkert, men er det ikke Jesus der er den
falske
> profet for muslimerne...?

Jo, derfor er det en fortabelsens religion, hvor Muhammed er muslimernes
"Messias", som i kristendommens regi, ikke frelser nigen som helst

Altså 0% det samme som Islam

mvh
Ernst

Fra : Kurt Jensen

Dato : 02-02-02 22:44

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c59dc0d$0$230$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
>
> Jo, derfor er det en fortabelsens religion, hvor Muhammed er muslimernes
> "Messias", som i kristendommens regi, ikke frelser nigen som helst

Altså - ved I hvad. Det er s'gu da ikke til at få fred i verden når sådan et
simpelt spørgsmål får alle til at gå i skyttegravene.

Hvad betyder det dog hvad "de andre" kalder denne eller hin person eller
hændelse.

Jeg mener at det må være vigtigere at finde ud af hvad religionen vil gøre
for sine tilhængere. Det kan måske være noget at glæde sig over i en træls
hverdag o.s.v.

Måske ka man finde noget der SAMLER istedet for spreder.

HVORDAN religionen vælger at fortælle tingene det med gamle sagn og
opdigtede historier kan da så være op til den enkelte at tro på eller lade
være.

Hvorfor ikke prøve at starte en tråd der sammenligner de forskellige livssyn
(religioner) og finde nogen fællesnævnere.

VH
Kurt

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 03-02-02 12:07

"Kurt Jensen" <biltest@transport.dk> skrev i en meddelelse

> Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3c59dc0d$0$230$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Hvad skyttegravskrig er der i det, om jeg må spørge.

Jeg spørger dig igen: Hvad skyttegravskrig er der i det, om jeg må spørge.
Nu hedder denne NG tilfældigvis dk.livssyn.kristendom, så hvis du mener det
er forkert, at tilkendegive den markante forskel på Islam og Kristendom, så
tror jeg det er dig der har et problem

> [...]
livssyn
> (religioner) og finde nogen fællesnævnere.

Hvis du vil have samlet alle verdens religioner under _livssyn_ så er det
vist dk.livssyn du skal _same_ i

Venlig hilsen
Ernst

Fra : Kurt Jensen

Dato : 03-02-02 13:29

Ernst Pedersen <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5d1b15$0$267$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> "Kurt Jensen" <biltest@transport.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skyttegravskrig er der i det, om jeg må spørge.

Lige nøjagtigt som der står! En neutral besvarelse af spørgsmålet ville have
været:
"Islam er muslimernes religion med Muhammed som profet."

> [...]

> livssyn

> Hvis du vil have samlet alle verdens religioner under _livssyn_ så er det

Okay, undskyld. Jeg skal ikke forstyrre jeres sysler længere.
Jeg kan godt se at jeg er dumpet ned et sted hvor jeg ikke hører hjemme.

Ha' det godt
Kurt