Garantien væk hvis unlock?
Fra : fjumle

Dato : 30-01-02 20:03

Er det sandt at Garantien på min mobil bortfalder hvis jeg får den låst
op før de 6måneder af en uautoriseret? 1" på DR1??

http://www.kandu.dk/

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 20:27

"fjumle" <fjumle.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Er det sandt at Garantien på min mobil bortfalder hvis jeg får den låst
> op før de 6måneder af en uautoriseret? 1" på DR1??

Hvad siger dine garantibetingelser ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Henning S Christians~

Dato : 30-01-02 21:15

tvivler stærkt på at nogen ville tænke på at din tlf har været låst op
selvom det selvfølgelig kan ses medmindere det drejer sig om at tlf er død
ved forsøget så den skriver contact service men hvorfor skulle den da også
det

--
Alle Nokia TLF låses op - 75kr
Sydfyen ca 12km fra Svendborg

Fra : Thizox

Dato : 31-01-02 17:23

Garantien forsvinder lige så snart der er nogen der piller ved
telefonen. det gælder både fysisk men også i telefonens software.
Nogen firmaer vil enda ikke acceptere uoriginale startup iconer eller
billeder, da disse i princippet også er en ændring af softwaren, og kan
give fejl.

-God arbejdslyst ANDY

http://www.kandu.dk/

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 31-01-02 21:08

"Thizox" <Thizox.news@kandu.dk> writes:

> [...]
>Nogen firmaer vil enda ikke acceptere uoriginale startup iconer eller
>billeder, da disse i princippet også er en ændring af softwaren, og kan

Det er vigtigt at skelne mellem garanti og reklamationsret. Garanti
er noget en forhandler giver, der ligger ud over hvad købeloven
garanterer. Her kan forhandleren/producenten stille specielle krav.

Hvad angår reklamationsret mister man ikke retten til at reklamere
selv om man f.eks. får en telefon unlocket. Det kræver selvfølgelig,
at den opståede fejl ikke har noget med unlockningen at gøre.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>