Hvorfor kan mine maskiner 3stk ikke se hin~
Fra : Heinz

Dato : 30-01-02 17:42

Det der undrer er at vi sagtens kan spille mod hinanden ex counter, men der
ka ikke
overføres filer ?

Hjælp vil være velkommen.

Hilsen
Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-02 19:40

"Heinz" <henriko59@hotmail.com> skrev:
> Det der undrer er at vi sagtens kan spille mod hinanden
> ex counter, men der ka ikke overføres filer ?

Er I i samme workgroup?
Kan I finde hinanden vha. søgning efter computer?

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-02 21:09

"Heinz" <henriko59@hotmail.com> skrev:
> Det der undrer er at vi sagtens kan spille mod hinanden
> ex counter, men der ka ikke overføres filer ?

Skriv forresten hvilken Windows du bruger, hvad der er
slået til i netværksegenskaber og hvordan.

Venligst
Mikael

Fra : Heinz

Dato : 31-01-02 16:54

Bruger WIN 98.
Kører med en HUB til 3 maskiner.
Har aktiveret fil og udskriftdeling så andre har adgang til mine filer, samt
adgangs kontrol på share niveau

Primær logon er Klient program til MS netværk

Egenskaber: Browse master Værdi:Automatisk

Er det nok

Henrik

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5852d9$0$222$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Mogens

Dato : 31-01-02 17:38

On Thu, 31 Jan 2002 16:54:11 +0100, "Heinz" <henriko59@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>adgangs kontrol på share niveau
>
>Primær logon er Klient program til MS netværk
>
>Egenskaber: Browse master Værdi:Automatisk

Hvilke netværksprotokoller har du lagt ind ?

NetBEUI er nok den nemmeste at bruge da
den selv finder de andre maskiner så du
ikke skal til at rode med addresser.
Den bruger jeg selv til at holde forbindelse
imellem familiens 4 PC'ere

Mvh Mogens

Fra : Heinz

Dato : 31-01-02 18:21

Har de gængse TCp og IPX.
Hvordan med netBEUI tilføjes den bare ??
Mogens <moveng@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pjsi5u495q16em7v4uk9d9ie1fa7dbi0it@4ax.com...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-01-02 18:46

> [...]
> mine filer, samt adgangs kontrol på share niveau
>
> Primær logon er Klient program til MS netværk
> Egenskaber: Browse master Værdi:Automatisk

Hastigheden på netkortene?
- Er de sat til automatisk?

IP-adresserne skal være i samme range, fx. 192.168.0.x y eller z (x, y, og z
skal være imellem 1 og 254) og
subnetmasken skal være den samme.

Venligst
Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-01-02 18:48

"Heinz" <henriko59@hotmail.com> skrev:
<snip>
> Er det nok

Kan du pinge de forskellige maskiners IP-adresser?
Gå i kommandoprompt og skriv: ping IP-adresse

Kan de findes vha. søgning efter computere på
netværket?

Venligst
Mikael

Fra : Heinz

Dato : 31-01-02 19:07

Nej ingen af delene !!
Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c598334$0$99648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Stine

Dato : 02-02-02 18:13

har du så installeret netbøvs eller ej..??

Har du et ip som 100.100.100.101 og subnetmask som 255.255.255.0 og på den
anden 100.100.100.100 og subnet 255.255.255.0 ?

og hvis du har ipx er ramme så sat til automatisk på begge maskiner ?? og
hvis, er det begge forholdsvis nye netkort ??