simpel netværk mellem to xp computere!!!
Fra : Ceelos

Dato : 30-01-02 15:17

se sub.

er der en der kender til en side på dansk eller engelsk som beskriver
hvordan jeg får et lokalnetværk til at virke når jeg forbinder en bærbar pc
med xp-home og en statoinær pc med xp-pro via et krydskabel.
For nu har jeg prøvet at køre guiden i xp men den kan ikke finde den anden
computer og bliver ved med at share min internet forbindelse som går via usb
til kabelmodemet og når jeg siger den skal tage mit net-kort lukker den for
min internet adgang!

Hilsen Per

Fra : George Flint

Dato : 30-01-02 18:37

- Søg for at TCP/IP protokollen er inst. på begge maskiner.
- TCP/IP skal bindes til netkortet, som skal have en adresse. Hvis ikke
XP opfører sig som 2000, og selv tildeler en valid IP-adresse,
- så skal DU give dem en IP-adresse. For ikke at træde nogen over tæerne
(og der ER følsomme personer i gruppen som nemt føler anstød) kan du
passende vælge 192.168.1.1 og 2, med en 24 bit maske (3x255.0).
- Nu burde du være istand til at pinge mellem de to maskiner.

Husk at checke link-lamperne, så du får konfirmeret at det er et x-kabel du
sider med

God fornøjelse

George