PowerPoint 97 skabelondias
Fra : Majbritt Hansen

Dato : 30-01-02 10:57

Hej

Jeg har store problemer med PP97.
Jeg har lavet en skjult dias, som skal virke som en diasskabelon for
oprettelsen af efterfølgende dias til brug i et show.

Skabelondiasen har jeg oprettet ved at redigere i et dias med autolayout,
hvor jeg har placeret 3 objektpladsholdere, men når jeg duplikere
diasskabelonen og indsætter billederne på pladsholderene virker den
brugerdefineret animation ikke ! Hvad gør jeg ved det, for der skal laves
enkelt systemet der kan bruges af mange brugere?

I PP2000 er der ingen problemer med ovenstående, men nu skal det altså laves
til PP97.

Majbritt

Fra : pre

Dato : 30-01-02 15:32

Du har måske slet ingen hjælpetekster på din PC?

Der er intet i vejen for at vise/arbejde med PP2000 funktioner i PP97. Men
de funktioner som er ukendte for den gamle version - og der er mange - de
ignoreres simpelthen. Det smarteste ville være at begynde i den gamle -
pre

Fra : Majbritt Hansen

Dato : 31-01-02 11:04

Jeg har lavet præsentationen forfra i pp97, med jeg kan ikke finde en måde
at genbruge den skabelondias jeg har skabt - animationen af billederne
virker ikke.
Hvordan laver jeg en smart og enkelt løsning, kan jeg selv lave en
autolayoutdias som ligger i funktionen med de andre, som vil virke i selve
præsentationen uanset hvilke pc den vises på? Måske en macro til
værktøjslinien.

Majbritt

Fra : pre

Dato : 31-01-02 21:04

Det er svært at svare konkret for jeg har ingen som helst anelse om hvor
rutineret du er med PP. Så vidt jeg ved, indeholder en "Design" skabelon
ikke animation, kun design elementerne, fire masters og et color skema.
Udtrykket Presentation Design dækker det samme mens en Content skabelon
typisk indeholder en gruppe slides med tekst og punktindstillinger.
Udtrykket Presentation skabelon dækker det samme.

Svjv. lægger man animation og effekter på tilsidst for at passe det hele ind
med timing m.m.

Hvilket filformat har dine skabeloner?

Fra : MH

Dato : 04-02-02 19:04

Jeg tror jeg har udtrykt mig uklart, det er ikke en foruddefineret skabelon
jeg mener, den ved jeg godt ikke indeholder animation. Jeg opretter min
præsentation udfra en tom præsentation, og vælger så baggrund, font ,
masterdias m.m.
Det jeg så har gjort er at tilrette et autolaydias med pladsholder mht.
størrelse og placereing til tekst og billeder, samt tilført pladsholderene
animation - det er den dias jeg lidt fejlagtigt kalder min skabelon !
Men når jeg så vil genbruge den dias via "indsæt"/"dupliker dias", og
indsætter de aktuelle billeder, virker animationen ikke.
Jeg har prøver at sende den som vedhæftet fil, så du kunne se den, men uden
held - måske kan jeg sende den direkte til din e-mail ?

Fra : pre

Dato : 05-02-02 14:50

Jeg tror ikke lige at vi taler samme sprog. Svjv. bruges dupliker
funktionen til at overføre et objekt til f. eks. en Master Slide. Et objekt
kan være mange ting, men åbenbart ikke en animation. Jeg har stadig svært
ved at se meningen i at mixe rundt mellem den nye og de gamle versioner -
og derved give afkald på alle de gode nyheder. Det er muligt at gemme i et
format, der kan bruges af alle årgangene, men så komer problemerne med
forskellige versioner af Media Player o. a.

I min installation er der 79 skabeloner som standard, det burde være
rigeligt, men det kan være st spørgsmål om hvorvidt dine er installerede
eller ej. Og spørgsmålet er stadig hvilken extension dine filer har.

Når man "bærer" en præsentation rundt bruges Pack and Go, som sikrer at
fonte, lyde, animationer og alt det andet kommer med på den rigtige måde.
Jeg tvivler på at man selv kan ordne den slags ting.

Et forslag: Hvis du kan få udbytte ud at engelske tekster, så stil om til
"Microsoft Public Power Point". Der vil du bl. a. møde Sonia, som styrer
gruppen med en kyndig hånd og et utroligt kendskab til PP. Du vil også møde
en masse PP-Nørder, og du kan nyde godt af en ekstensiv Online-Hlp.
pre

Fra : MH

Dato : 06-02-02 10:23

Grunden til at præsentationen laves og gemmes, er at den skal ud til en stor
gruppe der har installeret pp97, og som skal kunne redigere videre i den
version (desværre). Jeg har prøvet at oprette i 2000, derefter gemt den i
ver.97 og rediger videre på en pc med 97 - med deraf flere problemer.
Jeg gemmer som extension ppt.

Jeg har prøver at lave 2 makroer.
Makro 1
Opretter en dias med de rigtige antal pladsholdere til billeder og tekst mm.
Den virker som den skal

Makro 2
Angiver animationen.
Den virker ikke som den skal
Når jeg cheker diasen i Brugerdefineret animation, ser det rigtig nok ud
mht. timing, men når diasen vises i show, animeres billederne ikke - de
kommer slet ikke frem.

Hvor finder jeg "Microsoft Public Power Point".

Fra : pre

Dato : 06-02-02 18:07

PP skabeloner gemmes som *.pot. Indholdet er godt nok det samme, så det er
nemt at rette.
PP har ikke nogen funktion til at kopiere "custom animation" fra én slide
til en anden. Med lidt fingersnilde kan man fikse sig frem: Kopier en slide
og skift titel og punktindstillinger.

Altså, hvis slide 20 har en fin animation som skal bruges på 17, 18, og 19.
Lav tre kopier og flyt teksterne. Kasser de gamle. Visse animationer
akcepteres ikke af -97.

Klik på Nyhedsgrupper, i boksens øverste linie skriv et søgeord, her f. eks.
"point". Når PowerPoint dukker frem, marker og klik på Abonnér. Klik på Gå
til. Forbindelsen aktiveres og et antal brevhoveder indlæses.

Vær opmærksom på at der ligger små 8000 poster parat, så det er vigtigt at
OE er indstillet til kun at modtage xx poster ad gangen. Det foregår i
Funktioner/Indstillinger - Læsning.
pre
http://home.image.dk/~slavic

Fra : MH

Dato : 07-02-02 10:41

tak for hjælpen, jeg vil straks springe til nyhedsgruppen.