flyvende billeder
Fra : ph

Dato : 29-01-02 18:42

jeg vil gerne have nogle "flyvende" billeder ind på min hjemmeside. Hvordan
går jeg det????

et eksempel kan ses her:
http://www.irisinteractive.com/portfolio/multimedia/metmenuf.html

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-01-02 18:48

Tue, 29 Jan 2002 18:42:15 +0100, skrev "ph" <gfgds@yahoo.com>:

>jeg vil gerne have nogle "flyvende" billeder ind på min hjemmeside. Hvordan
>går jeg det?

Det der er på den side er lavet i programmet flash, spørg i
news:dk.edb.internet.webdesign.flash, hvis du vil vide noget om
det.

>???
Tak for lån.
Her får du dem tilbage, så du kan bruge til dine næste tre
spørgsmål.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-01-02 21:06

Hej ph

ph wrote:

> jeg vil gerne have nogle "flyvende" billeder ind på min hjemmeside. Hvordan
> går jeg det????

Det eksempel du linker til er lavet i Flash, men det kan også laves i
Dynamisk HTML (DHTML), dog er rotation ikke umiddelbart muligt i DHTML.

DHTML er et populært udtryk for en blanding af HTML, CSS og JavaScript
manipulering af DOM. "DOM" er det "træ" som en webside internt
repræsenteres i i en webbrowser. Med dette kan du manipulere med
elementers koordinater/placering, farve og forskellige andre egenskaber
dynamisk. I gamle dage var der to forskellige ikke-standardiserede måder
at lave DHTML, en i Netscape 4.x og en i Internet Explorer 4, men fra
Netscape 6+ og Internet Explorer 5+ (samt Opera 5+, Konquerer 2+,
Mozilla, Galeon, K-Meleon, m.fl.) understøttes (større eller mindre)
dele af en W3C DOM standard baseret DHTML.

Du kan finde en del links til det emne på siden jeg linker til i min
signatur.

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *