Refresh frame
Fra : MZH

Dato : 29-01-02 17:02

Jeg arbejder på en side, der skal være på fire forskellige sprog.

Derfor har jeg lavet alle mine tekstfelter dynamiske og i den knap,
hvor brugeren vælger sit sprog har jeg lagt en loadVariables action,
som henter værdierne til tekstfelterne i et txt-dokument.

Det fungerer helt fint, men jeg synes, det kunne være for blæret, hvis
man nu lod disse vælg-sprog knapper være synlige hele tiden, således,
at man kan skifte frem og tilbage mellem sprogene på de enkelte
"sider" på sitet.

Det er ikke så svært at få Flash til at indlæse de nye sprog-variabler
på alle sider, men problemet er, at de ikke opdateres før næste gang,
man loader den frame hvor tekstfelterne er...

Derfor: Er der en funktion, der kan opdatere alle variabler, for så
lægger man jo bare den ind i "vælg-sprog" knappen.

Jeg mener ikke at have set det på nogen sider endnu, men det må da
kunne lade sig gøre?

Mikkel

Fra : Michael Peo

Dato : 29-01-02 19:35

Jeg tror jeg har en løsning, men den aghænger lidt af hvordan du i første omgang sætter de forskellige vars,
og hvad de forskellige vars hedder. Er du frisk på at poste den action der sætter variablerne, og et ex på
hvordan txt-dokumentet der hentes fra er bygget op?

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : MZH

Dato : 29-01-02 20:11

Gerne!

Som sagt har jeg en masse dynamiske tekstfelter i forskelliger frames.
Nogle ligger også i movie clips.

Min film starter med en scene, hvor man kan vælge mellem de fire
sprog. Action-scriptet i knapperne ser sådan ud:

//-------------------------------------------------
on (release) {
loadVariablesNum ("DK.txt", 0);
nextFrame ();
}
//-------------------------------------------------

I DK.txt har jeg skrevet

subdir=DK&start1=IDÉEN I PRODUKTET&start2=OPLEVELSEN I
PRODUKTET&start3=BEVIDSTHEDEN OMKRING PRODUKTET&skip=SKIP
INTRO&kasse1=PROFIL&kasse2=VISION&kasse3=PROCES&kasse4=RESULTAT

Sådan ser det ud... Er der en smartere måde at gøre det på?

Og lige et tillægsspørgsmål: Kan det lade sig gøre at skrive enkelte
ord i variablerne med f.eks. fed skrift? Altså, kan man i sit
txt-dokument skrive noget a'la "variabel=dette <fed>er</fed> en test"
og så vil ordet "er" komme til at stå med fed skrift i det dynamiske
tekstfelt i flash-filmen...??

Glæder mig til at høre dit forslag!

Fra : Michael Peo

Dato : 29-01-02 20:39

ok.. vi mangler lige en enkelt stump info før vi ruller.
Dine variabler loades ind i _level0, men hvad er det der gør at variablen (tekstfelt-variablen nede i de
enkelte clips) bliver sat = den korrekte variabel der "ude" i _level0 ?

/peo

Fra : MZH

Dato : 29-01-02 21:13

De movieclips jeg snakker om er ikke swf-movier, altså dem der loades
med loadMovie, men bare "almindelige" movie clips der sættes direkte
ind i en frame. Altså klip fra min main.fla-fil.

Dvs. at hele min film kører i level 0, bortset fra et par clips, som
ikke indeholder variabler.

Men for en sikkerheds skyld har jeg kaldt mine tekstfelter
_root.tekstfelt når de ligger i et movieclip.

Fra : Michael Peo

Dato : 29-01-02 22:33

Hvis hvert tekstfelt reffererer direkte til variablen i _level0 via deres navn, så skulle de gerne blive
opdateret lige så snart variablen i _level0 ændres. Dvs. at hvis du laver dine *.txt filer helt identiske mht.
variablernes navne (selvfølgelig med værdierne af de forskellige variabler på de forskellige sprog), så
skiftes sproget ved "bare" at loade en ny *.txt-fil ind i roden.

/peo

Fra : MZH

Dato : 30-01-02 00:59

Mange tak for hjælpen - men jeg har lavet en fejl...

Det er faktisk ikke alle mine tekstfelter, der refererer direkte til
variablen i level 0.

Jeg har et par multiline dynamiske felter, som jeg refererer til
således:

loadVariables (+_root.subdir+"/Profiltekst.txt", tekstboks1);

Altså, i min DK.txt definerer jeg en variabel, subdir, som er navnet
på den undermappe hvor tekstdokumentet "Profiltekst.txt" ligger.

Jeg loader variablerne ind i et target, tekstboks1, som er et
movieclip med et dynamisk tekstfelt i. "Profiltekst.txt" indeholder
parametrene profil="Dette er teksten til profilsiden" og det dynamiske
tekstfelt hedder selvfølgelig "profil.txt".

På den måde kan jeg hente de forskellige tekster ind ved at ændre
subdir variablen i de forskellige hoved-tekstfiler (DK.txt, GB.txt
osv).

Disse felter opdaterer ikke med det samme, men først når man kommer
tilbage til framen.

Kan det løses - og undskyld at jeg fik skrevet noget forkert før!

Mikkel