?
Fra : Mikkel

Dato : 29-01-02 14:50

Hej allesammen
Vi sad lige og snakkede om nogle ting og håber i kan hjælpe os
Hvis man har 2 butikker, F.eks en kiosk + en grillbar og gerne vil sælge
evt. sanwich el. lign kan de jo nemt laves i Grillen, ............ men
hvad med udregning af skatter og moms m.m.
Jeg mener at der skal regnes moms og alt det andet i hvert regnskab trods
jeg køber varene til Kiosken men "varen" bliver fremstillet i grillen.
Det skal tilføjes at jeg står hypotetisk for begge "erhverv"

Mvh / regards
Peter Micheelsen

Fra : Lars Gosvig

Dato : 29-01-02 17:17

> [...]
> evt. sanwich el. lign kan de jo nemt laves i Grillen, ............ men
> Det skal tilføjes at jeg står hypotetisk for begge "erhverv"

Momsmæssigt er det afgørende, om du kører de to forretninger under dit
CVR-nummer eller under to registreringsnumre (CVR-nummer og et SE-nummer).

Hvis du kører under et nummer, skal du ikke "fakturere" med moms mellem
forretningerne.

Hvis du kører med to numre, skal du behandle det som helt normale salg (i
grillen) og køb (i kiosken). Med normale salg mener jeg: som om du solgte
til/købte hos en helt anden person.

Det såmmen det hele.

/Lars