Tilgiv en nybegynder?
Fra : Ninett Green

Dato : 29-01-02 14:30

Min elskede (for?) gamle laser printer kan ikke få en driver til Xp, så jeg
vil sætte min gamle computer sammen med den nye, og bruge printerdriveren i
den gamle. Det er egentlig hovedformålet, men selvfølgelig vil jeg da gerne
benytte ADSL forbindelsen fra dem begge. Kan det gøres så simpelt som med en
hub? Jeg har ikke det store økonomiske overskud.

På forhånd tak for alle råd.

Ninett

Fra : Jens B.

Dato : 29-01-02 16:01

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> wrote in message
> [...]
en
> hub? Jeg har ikke det store økonomiske overskud.

Det kan gøres endnu mere simpelt: Forbind de to maskiner med et krydset
kabel, så behøver du ikke en hub. Ellers er en hub/switch løsningen. Kan
købes for små penge (<1.000). Husk forresten på, at driveren skal ligge på
den maskine, hvor du udskriver fra. Det er altså ikke nok at have en driver
på den ene maskine, hvis du også udskriver fra den anden. Hvad er det
forresten for en printer?

--
-Jens B.

Fra : Ninett Green

Dato : 30-01-02 19:42

Hej Jens.

Mit gamle mosefund af en laser er en Canon LBP4, men selv på Canons
hjemmeside oplyser de, at de ikke længere opdaterer drivere til denne model,
suk..!

Nu har jeg købt kabel og bestil en lille hub, så tager jeg det herfra, og
ser, hvor meget en "ikke-nørd" kan finde ud af selv.

Ellers vender jeg tilbage med flere forundrede spørgsmål.

Tusind tak for din interesse og oplysninger.

Kærligst Ninett

Fra : Jens B.

Dato : 31-01-02 09:16

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> wrote in message

Hej Ninett,

> Mit gamle mosefund af en laser er en Canon LBP4, men selv på Canons
> hjemmeside oplyser de, at de ikke længere opdaterer drivere til denne
model,
> suk..!

Gud hvor har jeg skrevet mange sider ud på den printer i "gamle dage". Nå,
men jeg blev jo lidt nysgerrig. Ifølge Canon er der indbygget understøttelse
i XP (http://www.canon.com.sg/laserprinter/xpdrivers/). Ellers kan du jo
prøve at få fat i en PostScript-fortolker til dyret. Hvis din printer
understøtter PostScript, kan du vælge fra en lang række alternative drivere
og er ikke begrænset af Canons egne drivere.

> Nu har jeg købt kabel og bestil en lille hub, så tager jeg det herfra, og
> ser, hvor meget en "ikke-nørd" kan finde ud af selv.

Go for it.

> Ellers vender jeg tilbage med flere forundrede spørgsmål.

Vel gør du så.

--
-Jens B.

Fra : Jens

Dato : 29-01-02 23:22

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> hub? Jeg har ikke det store økonomiske overskud.

Der findes sikker en anden printerdriver i XP som virker med din printer,
men det var lettere at svare på, hvis du lige fortæller mærke og model på
din printer.

Jens

Fra : Ninett Green

Dato : 31-01-02 18:19

Min printer er en Canon LBP4, og på Canons hjemmeside fortæller de også, at
de ikke har opdateret driveren til denne.

Nu får jeg en hub i morgen, og så ser vi, hvordan det går. Ellers kommer jeg
tilbage.

Tak for interesse og hjælp.

Kærligst Ninett

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-02-02 00:54

On Thu, 31 Jan 2002 18:18:51 +0100, "Ninett Green"
<CarpeDiem@GreensHus.dk> wrote:

> Min printer er en Canon LBP4, og på Canons hjemmeside fortæller
> de også, at de ikke har opdateret driveren til denne.

http://www.canon.com.sg/laserprinter/xpdrivers/ siger at man bare
kan bruge den, der er indbygget i XP.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/