ProFTPD og MySQL
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-02 12:05

Hej

Jeg har fået installeret ProFTPD med MySQL som backend, men ... når jeg
forsøger at starte ProFTPD siger den:

proftpd: error while loading shared libraries: libmysqlclient.so.10: cannot
load shared object file: No such file or directory

Jeg har filen libmysqlclient.so.10.0.0 i /usr/local/sbin... kan det være den
fil, som den skal bruge? Hvordan finder jeg ud af det?

Mvh.
Thomas Petersen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 29-01-02 12:26

Thomas Petersen <Hemmelig!> wrote:

> Jeg har filen libmysqlclient.so.10.0.0 i /usr/local/sbin... kan det være den
> fil, som den skal bruge? Hvordan finder jeg ud af det?

Har du /usr/local/lib i /etc/ld.so.conf (forudsat du kører Linux). Kør
evt. ldconfig -v og se om den dukker op i listen.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"The house next door is on fire. D'you wanna watch?"

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-02 13:37

Det har jeg nu, men det hjælper ikke noget... :(

Fra : Morten Primdahl

Dato : 29-01-02 15:05

Der var en kort tråd om emnet for noget tid siden,
prøv at se om en søgning på groups.google.com ikke
kommer med noget du kan bruge :)

--
Morten Primdahl Caput A/S Phone +45 70 12 24 42
System Integrator Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42