newsgroup i outlook?
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-02 10:31

Hej gruppe
Jeg er vadet modvilligt over på xp fra mac, men undrer mig over, at outlook
xp ikke (sådan som jeg ser det) kan finde nyhedsgrupper - derfor må jeg
bruge outlook express til dette brev, men det program er simpelthen for
ringe. Hjælp?!

Mvh. Poul

Fra : pre

Dato : 29-01-02 10:46

Prøv at tjekke de foreliggende oplysninger inden du kritiserer et program.
Outlook bruger Outlook Express til at hente nyhedsgrupper - og til at sende
indlæg til samme.

Og det er meget omhyggeligt beskrevet.
pre

"Poul Skovmand Thingholm" <poul_skovmand_thingholm@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3c566c00$0$10677$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-02 11:20

"pre" <send@ingen.mail> wrote in message
> Outlook bruger Outlook Express til at hente nyhedsgrupper - og til at
> [...]

Hej Pre
Undskyld hvis jeg provokerede ved at omtale mit skifte, men jeg kan ikke se
hvordan jeg kan tilføje en news-server under outlookXP. Når jeg vil oprette
konti, kan jeg kun oprette email-konti.
Det kan godt ske, at outlook bruger outlook express ifølge den
dokumentation, du (ikke) henviser til, men i min windows-hjælp findes der
ikke noget under "news" andet end en forklaring af hvad det (!).
Det, jeg er interesseret i, er at integrere news-læsning med min mail og
kalender, og desuden udnytte de gode sorteringsfaciliteter, der plejer at
være i et mere dedikeret news-program.

> Prøv at tjekke de foreliggende oplysninger inden du kritiserer et program.

Og til det er outlook express klumpet og omstændeligt for mig - det kan være
det virker for dig, Pre.
Sådan en holdning er vel subjektiv ligeså vel som mit skrivebord heller ikke
ligner dit. Så jeg kunne ligeså godt svare: "hold op med at prædike mig
outlook express på!"

Jeg søgte og søger egentlig bare stadig hjælp til outlookXP

-Poul

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-01-02 13:34

Poul Skovmand Thingholm skrev:

> [...]
> og kalender, og desuden udnytte de gode sorteringsfaciliteter, der
> plejer at være i et mere dedikeret news-program.

Outlook 97/98/2000/XP er ikke nyhedslæsere og har aldrig været det. Det
eneste du kan, er at lave dig en knap, der åbner din foretrukne
nyhedslæser, defineret under indstillingerne for Internet. Det kan fx.
være OE, men ligesågodt en hvilken som helst anden nyhedslæser. Agent,
Gravity, Xnews, whatever....

Eller prøv at læse tilbage i gruppen. Det er nok et af de mest stillede
spm. hvordan man læser news med Outlook, og svaret er hver gang, at det
kan den ikke.

> [...]
> Sådan en holdning er vel subjektiv ligeså vel som mit skrivebord
> heller ikke ligner dit. Så jeg kunne ligeså godt svare: "hold op med

Så vælg dog en anden end Express. Som nævnt ovenfor, valget er frit.
Bare kan du ikke bruge Outlook XP.

Lars

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-02 13:49

"Lars Klintholm" <spamfilter.nospam@klintholm.com> wrote in message

> [...]
> nyhedslæser, defineret under indstillingerne for Internet. Det kan fx.
> være OE, men ligesågodt en hvilken som helst anden nyhedslæser. Agent,

Ok, det prøver jeg. Det er osse bare fordi MS Entourage kan det, og det er
sådan et lækkert program - men jeg troede det var salgsgas, da Microsofts
mac-afdeling proklamerede, at mac-Office X kan ting, som win-verdenen kun
drømmer om. Jeg havde jo ikke troet, at det berørte en af de ældre
kommunikationsformer på nettet.

> Eller prøv at læse tilbage i gruppen. Det er nok et af de mest stillede
> spm. hvordan man læser news med Outlook, og svaret er hver gang, at det
> kan den ikke.

Ja, det kunne jeg godt forestille mig, men jeg kunne ikke finde ud af at
hente mere end de sidste 300 meddelelser hjem, og heri var der ikke noget
med "news" i headeren.
Jeg har været på nettet i en rum tid, og tilsigter at opføre mig ordentlig,
men tilgiv denne smutter. Iøvrigt blev jeg jo svaret første gang af Pre, som
startede med svaret foroven - det er dårlig netikette i de nyhedsgrupper jeg
normalt befinder mig i... he he

> Så vælg dog en anden end Express. Som nævnt ovenfor, valget er frit.
> Bare kan du ikke bruge Outlook XP.
>
> --
> mvh
> Lars

Og så er det at jeg undres. Det er et tilbagevendende spørgsmål... Mon der
så er andre end mig, der synes det er latterligt af MS? Eller ihvertfald
knap så latterligt af mig at antage outlooks evner for mere end de er.
Men dette må jeg finde mig i.

Tak for hjælpen til at få at vide, at programmet ikke kan.

-Poul

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-01-02 14:39

> [...]

> gang af Pre, som startede med svaret foroven - det er dårlig netikette
> i de nyhedsgrupper jeg normalt befinder mig i... he he

Hvis du har været på nettet i længere tid, så ved du også, at
spørgsmålet om, hvor der skal citeres som regel giver anledning til
lange tråde

I denne gruppe er der vel ingen exacte regler, i gruppens amerikanske
søstergruppe, bydes man velkommen med dette link:

http://www.cpearson.com/excel/newposte.htm

hvorfra følgende er sakset:

10 If you're following up to a previous post, you don't need to
include everything. Snip out what's not relevant. But do include what
is relevant. Some people may have missed the original post. (See #11
below)

11 When posting a follow-up to a post, put your new text at the top
of the message, above the cited text of previous messages. (See #10
above). This makes it much easier to others to read the responses to a
message that has been posted.

og ovenstående er for det meste standard i grupper, der omhandler visse
MS- produkter, i andre grupper _skal_ der citeres "korrekt".

> Tak for hjælpen til at få at vide, at programmet ikke kan.

Velbekomme

> -Poul

Når du nu skal lede efter et program, der skal erstatte din OE, så find
et, der kan lave en reglementeret signaturseperator
Lars

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 29-01-02 14:52

Yes, Lars.

Skal nok! Færdig herfra.
Ingen lange tråde om korrekt klipperi og over/under-diskussioner - dem har
jeg nok af med kæresten

--

Poul