Hvordan finder man en hustru?
Fra : Ole Madsen

Dato : 28-01-02 20:58

Adam tog en lur, og han fik en hustru, men det kostede ham et riben.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan Gud har arbejdet i jeres liv,
hvordan Gud har ført den hustru du nu har, til dig.

Jeg kunne godt selv tænke mig en hustru, men det kan nu godt være lidt af
en kost at skulle vente

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.creationdays.dk - Creation Days - Masseh Beréshith
http://www.auningforjesus.dk - Auning for Jesus
http://www.spurgeon.dk - Charles Haddon Spurgeon
http://www.skabelsesberetningen.dk - Skabelsesberetningen - diskutionsboard
http://move.to/getright - prædikanter, vækkelse
http://www.geocities.com/bread_nee - Watchman Nee's Brød i ørkenen

--
\ \\ // /
( @ @ )

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 28-01-02 21:21

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55ad58$0$89077$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> hvordan Gud har ført den hustru du nu har, til dig.
>
> Jeg kunne godt selv tænke mig en hustru, men det kan nu godt være lidt af

Ja - jeg har nu aldrig haft en hustru, men da jeg selv har været en, vil jeg
gerne give et par mere eller mindre brugelige råd...

Hvis du er mand og kommer i en frikirke, burde du befinde dig i et miljø,
hvor kvinder er i stort overtal. Men selvfølgelig kræver det også noget af
dig selv, at finde en kone - de fleste kvinder vil gerne have en mand som
har et arbejde, ser nogenlunde ud, er til at tale med, kan vise en smule
opmærksomhed og hensyn.

Hvad med at tage på højskole, eller akvarelkursus italiensk for begyndere?
Der er da maser af steder, man kan møde kvinder, og et venskab er da ikke
det værste afsæt for kærlighed?

Held og lykke!
Marina

Fra : Live4Him

Dato : 29-01-02 22:57

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> wrote in message
- de fleste kvinder vil gerne have en mand som
> har et arbejde, ser nogenlunde ud, er til at tale med, kan vise en smule
> opmærksomhed og hensyn.

Og hvad med VORES krav til kvinder ? Skal en kvinde :

1. Være intelligent ?
2. Være til at snakke med ?
3. Grim ?
4. Fed ?
5. Kristen ?
6. Have medfølelse og indlevelsesevne ?
7. Være selvoptaget ?
8. Lugte dårligt ?
9. Kunne lave mad ?

+ 1072 andre ting

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 29-01-02 23:56

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> - de fleste kvinder vil gerne have en mand som
>
> Og hvad med VORES krav til kvinder ? Skal en kvinde :

Meget enkelt Jørgen, forvent intet og bliv glad for det du får )

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 30-01-02 00:18

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Meget enkelt Jørgen, forvent intet og bliv glad for det du får )

Eller forvent det værste, og bliv positivt overrasket.

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 30-01-02 00:25

> "Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Eller forvent det værste, og bliv positivt overrasket.

Det var engang min livsindstilling.. men takket være Jesus blev det ændret
)

Men sammenføjningen mellem mand og kvinde går ikke på krav, men på at begge
kan give og modtage...

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 30-01-02 15:58

> [...]
> - de fleste kvinder vil gerne have en mand som
>
> Og hvad med VORES krav til kvinder ? Skal en kvinde :

Hvad med at læse Bibelen? Ordsprogenes bog 31 v 10-31, Men det kræver en
mand der er kendt i porten og ikke berygtet i den.

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 28-01-02 23:16

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan Gud har ført den hustru du nu har, til dig.
>
> Jeg kunne godt selv tænke mig en hustru, men det kan nu godt være lidt af

Find en pige du kan lide, gå så hen og fortæl hende at du er varm på hende.
Der er ikke andre måder.

Erik L

Fra : Niels

Dato : 28-01-02 23:17

> [...]
> hvordan Gud har ført den hustru du nu har, til dig.
>
> Jeg kunne godt selv tænke mig en hustru, men det kan nu godt være lidt af

Fat mod min ven, Adam nåede også at savne en kammerat..

så vær tålmodighed og vær dig selv..

Og når du har fundet hende, så hold fast i at være dig selv og væbn dig med
5 gange større tålmodighed.

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 29-01-02 22:53

> Fat mod min ven, Adam nåede også at savne en kammerat..
>
> så vær tålmodighed og vær dig selv..

Du får det til at lyde nemt. Har du selv oplevet at være rigtig ensom ?

> Og når du har fundet hende, så hold fast i at være dig selv og væbn dig
med
> 5 gange større tålmodighed.

Ja, i stakkels gifte har det hårdt...!

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 30-01-02 00:09

> "Niels" <ikke.til@raadighed> wrote in message

> Du får det til at lyde nemt. Har du selv oplevet at være rigtig ensom ?

Ja

> med
>
> Ja, i stakkels gifte har det hårdt...!

Nope, men det er godt ikke at forvente for meget.. Tålmodigheden har du brug
for medens DU lærer, at kvinden, trods ligeværd, er en helt andet slags
menneske end dig. ikke ringere, men heller ikke bedre (sig det ikke til
pigerne her i gruppen).

Men rådet om tålmodighed er 2 vejs.. pigerne skal bruge lige så meget
tålmodighed på os )

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 30-01-02 00:16

> Men rådet om tålmodighed er 2 vejs.. pigerne skal bruge lige så meget
> tålmodighed på os )

OK

jørgen.

Fra : Lyrik

Dato : 29-01-02 01:04

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Jeg kunne godt selv tænke mig en hustru, men det kan nu godt være lidt af
> en kost at skulle vente
++++++++++++++++++++++++++++++++
Du får med garanti ingen kone, hvis du bare går og venter.
Prøv at være lidt opmærksom. Tal med kvinden når lejlighed byder sig. Hvil i
dig selv. Vær naturlig, åben og venlig.
Invitér og tag imod en invitation, hvis du er interesseret.

Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-01-02 01:17

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> [...]
> dig selv. Vær naturlig, åben og venlig.
> Invitér og tag imod en invitation, hvis du er interesseret.

Det er nu pænt af jer med alle jeres råd, men jeg mente hvordan i har
oplevet at Gud har lagt til rette

Ole

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 29-01-02 16:01

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev...

> Det er nu pænt af jer med alle jeres råd, men jeg mente hvordan i har
> oplevet at Gud har lagt til rette

Uanset hvordan Gud lægger det til rette, kræver det en egen indsats,
hvorfor alle de velmente råd i denne tråd faktisk *er* svar på dit
spørgsmål.

Held og lykke.

Christina

Fra : Live4Him

Dato : 29-01-02 22:48

"Christina Puhakka Egholm" <christina@egholm.net> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev...

> Uanset hvordan Gud lægger det til rette, kræver det en egen indsats,

Og hvad består den indsats i ?

jørgen.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 29-01-02 22:56

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev...

> Og hvad består den indsats i ?

Det er der allerede kommet mange gode bud på. Yderligere kan tilføjes
brug af internet - det har virket op til mange gange (inkl. for
undertegnede ...

Christina

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 29-01-02 16:44

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55ea01$0$62848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Det er nu pænt af jer med alle jeres råd, men jeg mente hvordan i har
> oplevet at Gud har lagt til rette

Hvis du spørger Barbara Cartland (den store lægeromanforfatter), vil hun
fortælle dig at kærlighed altid er en gave fra Gud. Og at den største
kærlighed kommer fra Gud selv.

Jeg har faktisk oplevet, at opfattelsen Gud har været et skel imellem mig og
min tidligere ægtefælle - jeg delte og forstod faktisk ikke hans frygt
overfor Gud. Så hvis du vil være sikker på, at have fundet den rette, er det
ikke kun en pige, du synes er køn. Men også en, du deler en hel del
grundlæggende holdninger med. Og det finder man jo kun ud af ved at lære
nogle søde piger at kende.

Jeg glemte forresten mit bedste råd angående et godt mødested; amatørteater.
Selv som statist, kan man sikkert finde hovedrollen i en dejlig piges liv!

Kirsten Marina Giftekniv

Fra : Ole Madsen

Dato : 29-01-02 22:04

Tak for jeres opmuntring

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 29-01-02 22:50

> [...]
amatørteater.
> Selv som statist, kan man sikkert finde hovedrollen i en dejlig piges liv!

Og hvad så hvis man ikke bryder sig om at rende rundt til amatørteatre, men
mere er en stille, hjemmegående mand ?

jørgen.

Fra : Niels

Dato : 30-01-02 00:09

> [...]
> amatørteater.
>
> Og hvad så hvis man ikke bryder sig om at rende rundt til amatørteatre,

Så skal du ikke gifte dig, kvinder er ikke stille!

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 30-01-02 00:17

> Så skal du ikke gifte dig, kvinder er ikke stille!

Nej, det har jeg heller ikke tænkt mig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 07:52

> Nej, det har jeg heller ikke tænkt mig.

Hvad piver du så egentlig for?

Det er ikke altid lykken at være gift! Jeg har prøvet det én gang, og
været meget tæt på engang til. Heldigvis blev dét ikke til noget.
Konklussion: Jeg egner mig nok ikke til lige netop det!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Mr. D

Dato : 30-01-02 16:10

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c55ea01$0$62848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er nu pænt af jer med alle jeres råd, men jeg mente hvordan i har
> oplevet at Gud har lagt til rette

Hi Ole. Jeg har gået og skævet til dette indlæg nogle dage. Jeg kan se, du
ikke ønsker råd, men mere beretninger om, hvordan Gud har lagt en hustru til
rette. Jeg vidste ikke rigtigt om jeg skulle skrive et indlæg, for det er jo
et meget personligt emne, men nu kunne jeg alligevel ikke modstå.

Der er ingen råd i min beretning til kristne singler, men måske en morale
eller to til de mennesker, som omgås singler. Når der ikke er råd, er det
fordi jeg ikke ved, hvilke råd, jeg skulle give. I mit tilfælde kan jeg med
rette sige, at Gud gav mig af nåde blot. Min hustru er ikke min fortjeneste,
og ind imellem kan jeg stadig finde mig selv faldende i staver over, at en
så stor gunst har ramt mig, både i hjertet og lige midt imellem øjnene.

Mit ribben arbejder i aften, så når jeg har lagt børnene, har jeg måske en
chance for at skrive lidt, uden at hun ser det...

Mr. D

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 30-01-02 16:48

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev...

> [...]
at en
> så stor gunst har ramt mig, både i hjertet og lige midt imellem

Og så sad hun og sukkede, småtudede og snøftede inderligt...

> Mit ribben arbejder i aften, så når jeg har lagt børnene, har jeg
måske en
> chance for at skrive lidt, uden at hun ser det...

Hvorefter hun døde af grin.

Fra : Mr. D

Dato : 30-01-02 18:31

Christina Puhakka Egholm <christina@egholm.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a394oc$mrd$1@sunsite.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev...

> Og så sad hun og sukkede, småtudede og snøftede inderligt...
>
> Hvorefter hun døde af grin.

How rude!!!

Mr. D

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 30-01-02 19:24

Mr. D <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c583005$0$99593$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Christina Puhakka Egholm <christina@egholm.net> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a394oc$mrd$1@sunsite.dk...

> How rude!!!

Christina var da høflig nok til ikke at påtale hvor nemt, dit indlæg kan
misforstås:
"Jeg kan se, du ikke ønsker råd, men mere beretninger om, hvordan Gud har
lagt en hustru til
rette"
Jeg er meget spændt på hvad du egentlig har at fortælle!!!!!!

Marina

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 19:27

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c5839e8$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

[ ... ]

> [...]
> om, hvordan Gud har lagt en hustru til rette"
> Jeg er meget spændt på hvad du egentlig har at fortælle!!!!!!

Tja, det bliver spændende at se hvor detaljeret dén beretning bliver!
Mon vi allerede skal begynde at rødme?

Fra : Mr. D

Dato : 30-01-02 21:13

Andreas Falck <admin@bibeltro.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a39dt6$9vq$1@egon.worldonline.dk...

> Tja, det bliver spændende at se hvor detaljeret dén beretning bliver!
> Mon vi allerede skal begynde at rødme?

....kommer selsfølgelig an på, hvpr let du har til rødmen

Mr. D

Fra : Mr. D

Dato : 30-01-02 21:12

Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c5839e8$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Christina var da høflig nok

Meget kan siges om Christina - og det gør vi jo så også - men høflighed har
aldrig været hendes stærke side

> [...]
> lagt en hustru til
> rette"
> Jeg er meget spændt på hvad du egentlig har at fortælle!!!!!!

Jeg må indrømme, at jeg er dybt rystet over den tankegang, som øjensynligt
florerer blandt denne gruppes deltagere...

Mr. D

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-01-02 22:01

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Marina Norling Jørgensen <marina-n@mail.tele.dk> skrev:

[ ... ]

> Jeg må indrømme, at jeg er dybt rystet over den tankegang,
> som øjensynligt florerer blandt denne gruppes deltagere...

Tankegangen blev bragt på bane af ingen ringere end dig selv

Fra : Mr. D

Dato : 30-01-02 22:53

Nuvel, det hele startede engang for ikke så mange år siden, da jeg kom til
verden i en lille lejlighed i Nordbyen, Randers... nej, jeg vil ikke kede
jer med hele min livshistorie. Jeg tror jeg starter omkring den tid, jeg gik
i børnehave.

Jeg husker kun én kæreste i børnehaven. Hende var jeg til gengæld meget
forelsket i - og jeg havde en rival. Vi sloges om at danse med hende, når
der skulle læres nye trin ud i hin yndefulde primitive bevægelsesritualer. I
skolen husker jeg, hvad jeg i 4. klasse mente var mit livs kærlighed. En
romance som kun holdt i 14 dage, men som dog helt op i mine ungdomsår kunne
holde mig i en trancelignende tilstand, når tankerne gled tilbage. Derefter
gik det slag i slag.

Jeg indrømmer blankt, at jeg i gymnasietiden og det efterfølgende år, hvor
jeg var inde og springe, levede borte fra Herren. Jeg havde i lang tid en
fast kæreste, og hun havde planlagt, at vi skulle giftes, når hun blev 18.
Vi brød lige inden. Hun var (blev) kristen, men en velmenende broder sagde
engang til hende, at alle mennesker ville blive frelst til sidst. Det
forandrede hende, og hun fortalte, hun kun var bange for helvedet. Hvis alle
alligevel i sidste ende ville blive frelst, havde hun svært ved at se frem
til et liv som kristen. Det skal siges, at det ikke var dette, som fik os
til at bryde med hinanden.

Jeg havde det "rigtigt sjovt", lige indtil en kristen broder tog mig med på
et sommerstævne i Norge, hvor jeg fik et gennemgribende og forvandlende møde
med med Herren. Da jeg kom hjem vidste jeg, at jeg ville følge Jesus.

Den første tid var ikke så nem. Jeg kom stadig sammen med mine kammirater
fra gymnasiet og mine fæller fra kasernen, og jeg var meget glad for dem.
Det i sig selv er jo godt nok, men når jeg var sammen med dem, lavede vi jo
det, vi altid havde gjort: Gik i byen. Tiden var speciel, fordi jeg i denne
tid, til kamiraternes store forbløffelse, sagde nej til diverse såkaldte
"mascainer" som meldte sig på banen. Jeg var totalt forvirret - ikke så
meget omkring tanker og teologi og alt det der - men mere i mit følelsesliv
og for første gang i mange år i min samvittighed, og det undrer mig, at jeg
rent faktisk kom ud af denne periode uden de helt store knubs.

Efter ikke så lang tid blev kamiraterne spredt for alle vinde og vi var kun
nogle få, som stadig holdt sammen. Og pludselig, som ved et slag med en
spade, var jeg alene - helt alene. Jeg kom(mer) i en lille menighed, og de
eneste unge var min søster og mig.

Det var noget af et chok, og det tog nok hårdere på mig, end jeg havde
regnet med. Idag må jeg sige, at jeg havde rigtigt godt af denne periode, og
når alt kommer til alt, kan jeg jo se, at alt lå i Guds hånd. Når jeg før
skrev, at jeg ikke havde nogen råd, så er det ud fra den betragtning, at om
nogen havde kommet til mig dengang (og det gjorde de) og havde sagt, at jeg
bare skulle tage det roligt, alt var i Guds hånd, ville jeg selvfølgelig
have tænkt, at de gamle okkernokker ikke havde den fjerneste anelse om, hvad
der skete i mit liv.

Jeg var ikke desperat, som jeg nogle gange har mødt unge kristne singler,
der er det, blot tilbagetrukket, indelukket, gammeldags ensom.

Vi havde kontakt med en del andre menigheder, og jeg var stadig glad for i
ny og næ at kunne tage en tur til Norge, hvor jeg havde genfundet min
frelser. Og så begyndte tingene at udvikle sig. Ikke at jeg selv gjorde så
meget, men andre havde utroligt travlt på mine vegne, som jeg tror det så
ofte sker, når velmenende kristne kommer i kontakt med et lidt forhutlet
"missionsbarn".

Den første var en kristen pige, som absolut ikke var min type. Det syntes
ikke at stoppe de velmenende brødre og søstre, at jeg spagfærdigt forsøgte
at afslå deres tilnærmelser på pigens vegne. Efterhånden som tiden gik, fik
jeg de tanker, at disse kristne måske kunne have ret - og der var jo ikke
rigtigt andre inden for mit umiddelbare synsfelt. Jeg begyndte at vende og
dreje tanken - Hvem ellers var der? Jeg slog det hen og holdt mig lidt på
afstand af både pigen og disse mennesker, som jeg ellers var meget glade
for. Det var noget i retningen af - I ved - hvis jeg lukker øjnene, går det
sikkert væk - og det gjorde det rent faktisk.

Et lidt mere grotesk eksempel var nogle kristne, som havde fundet den helt
rigtige til mig. Hun var godt nok gift og havde et barn, men det gjaldt
åbenbart ikke. De var meget faste på at man ikke måtte lade sig skille og
gengifte. Og nu spekulerer læseren sikkert på, hvordan de kunne få det til
at hænge sammen, men de havde fundet et "hul" i loven. Thi pigen var gift
med en fraskilt, og derfor kunne man måske med rette sige, at det slet ikke
var et legalt ægteskab, selvom de havde et barn, og at hun i virkeligheden
levede i hor. Derfor - om hun gik fra ham - var hun ikke skilt, for hendes
ægteskab havde ifølge Bibelen aldrig fundet sted.

Det endte med at hun gik fra sin mand af forskellige grunde, men vi kendte
slet ikke hinanden, og skønt disse velmenende kristne gjorde alt for at føre
os sammen, kan jeg kun huske at have talt rigtigt med hende én gang. Vi var
ikke interesserede, og "boy" - jeg var lige i starten af tyverne. Jeg kunne
ikke forestille mig at skulle være far til et allerede rimeligt stort barn.
Dette var mig så fjernt, som noget overhovedet kunne være. Denne episode
fyldte nu heller ikke så meget i mit sind eller mit liv. Jeg tager den bare
med for at give en lussing til disse altid nærværende velmenende brødre og
søstre og deres misforståede hjælpeprogram over for unge singlemissionsbørn.

Det blev til flere stævner og lejre, og jeg begyndte at få venner både fra
DK, N og S. Jeg fik lidt af den samme følelse tilbage som i gymnasietiden,
når der var en "sommerromance" i luften med f.eks. en svensk pige, som man
vidste, man ville få svært ved at se igen før året efter. Alt i alt fik jeg
det bedre med mig selv og jeg havde ikke så svært ved disse ting, som jeg
havde det første års tid. Jeg havde vænnet mig til ensomheden, og jeg kunne
vente - dog ikke for evigt, hvilket jeg også ofte poienterede over for
Herren.

Så en dag skete der noget...

Mr. D

Fra : Peter B. Juul

Dato : 31-01-02 00:39

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> writes:

> Så en dag skete der noget...

Din kone kom hjem og sagde "Sidder du nu igen ved åndssvage skærm. Gå
så ud og vask op."?

Fra : Mr. D

Dato : 31-01-02 01:07

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m31yg7jtnj.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Din kone kom hjem og sagde "Sidder du nu igen ved åndssvage skærm. Gå
> så ud og vask op."?

Hvor kender du min kone fra?

Mr. D