Synchronize i Dreamweaver
Fra : Elle

Dato : 28-01-02 19:43

Jeg åbner et site (der er lavet i et andet program) i Dreamweaver 4, og vil
uploade fra site-maneger. Når jeg åbner sitemaneger fortæller programmet mig
straks, at det ikke er muligt at bruge 'synchronize' funktionen.

Kan nogen sige mig hvorfor det sker?

Venlig hilsen
Elle

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-01-02 21:51

"Elle" <elle@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mig
> straks, at det ikke er muligt at bruge 'synchronize' funktionen.

Naarh måske ikke lige sådan præcis, men der er da flere muligheder for fejl:
1) Dit site er ikke defineret korrekt (manglende remote-oplysninger, feks
ftpadresse eller udername/password, eller manglende lokale oplysninger som
startmappe og startfil)
2) Dit locale site og remote sitet er ikke præcise spejle af hinanden.
Typisk fordi du ikke har angivet den korrekte undermappe på remoteserveren
eller lokalt som udgangspunkt.
3) Du har slet ikke lagt noget op endnu, og derfor kan DW ikke finde et
udgangspunkt (det er et vildt gæt for jeg har ikke prøvet den situation)

Hvis du kan connecte til serveren, så kan du jo altid lægge filerne op ved
at trække dem over i den rigtige mappe på serveren.

/Per

Fra : Elle

Dato : 28-01-02 22:56

On 28/01/02 21:51, in article
3c55b932$0$13986$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Per Christoffersen"
<christoffersen@comonto.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis du kan connecte til serveren, så kan du jo altid lægge filerne op ved
> at trække dem over i den rigtige mappe på serveren.

Tak, Per - men jeg kan nu ikke umiddelbart genkende nogen af dine forslag.
Sitet VAR etableret - jeg starter DW og definerer mappen i sitemaneger - og
straks siger den, at det ikke er muligt at benytte synchronize (og en anden
funktion, som jeg har glemt)

Men det er da muligt, at undermappen burde have samme navn. Det har jeg bare
aldrig mødt før.

Men tak - elle

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-01-02 09:32

"Elle" <elle@get2net.dk> wrote in message

> [...]
anden
> funktion, som jeg har glemt)
>
> Men det er da muligt, at undermappen burde have samme navn. Det har jeg

??? (Jeg kan ikke lige forstå, hvad der skulle være galt..)

DW kan komme med underlige meddelelser, mens man definerer sitet i site
definitions. Hvis der er undervejs i definitionen problemerne kommer, så kør
trygt videre og se hvad der sker.

Er synchronize funktionen tilgængelig (og virker) når sitet er defineret?

/Per

Fra : Elle

Dato : 29-01-02 10:08

> [...]
> trygt videre og se hvad der sker.
>
> Er synchronize funktionen tilgængelig (og virker) når sitet er defineret?

Nej, det er den ikke. Og det gør den opmærksom på hver gang jeg åbner
Sitemanegeren. Hver gang den samme alertbox.

Elle

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-01-02 12:49

> Nej, det er den ikke. Og det gør den opmærksom på hver gang jeg åbner
> Sitemanegeren. Hver gang den samme alertbox.

Ja så er jeg blank. Desværre.

Prøv evt på Macromedias Userforum
http://webforums.macromedia.com/dreamweaver/

/Per