Skærme
Fijala 3554
Hurtig hjælp søges! LG vs. Hitachi
Fra : Bo Kristensen

Dato : 28-01-02 18:37

Hej Gruppe,

Jeg står og skal bestille en ny skærm i morgen! Jeg havde i lang tid
overvejet LGs Flatron 915FT Plus, men nu er jeg kommet i tvivl mht. Hitachis
CM772ET.

Begge er 19", 1600x1200@85Hz, flat billedrør etc. faktisk meget identiske
skærme - men er der en klar kvalitetsforskel på skærmene?

Jeg har selv derhjemme en LG Flatron 775FT, som jeg sådan set er ganske godt
tilfreds med, pånær altså at der kun er en 17", men den må jo udskriftet på
et senere tidspunkt.

Håber eksperterne herinde kan give mig et råd med på vejen. Prisen er ikke
den afgørende faktor - da det er firmaet der betaler, men der er jo
selvfølgelig ikke grund til et overkill på 700,- hvis der ikke er nogen
åbenlys kvalitativ forskel på skærmene.

Med venlig hilsen

Bo Kristensen

Fra : PT

Dato : 28-01-02 19:05

Jeg har haft begge skærme hjemme. Flatronen, er rigtig rigtig flad, hvilket
gør det væsentlig lettere at indstille geometrien. Jeg synes teksten var en
anelse uskarp på Flatronen, og den havde lidt konvergensproblemer. Hitachien
er lidt af et mareridt med hensyn til indstilling af geometri fordi det
"kun" er glasset der er fladt. Tilgengæld har den suverænt skarp sort/hvid
tekst(stærkt hjulpet af dens focus indstilling). Den har lidt konvergens
problemer, men de er mere jævnt fordelt end på flatronen, og det er ikke så
fremtrædende.
Når flatronen skifter opløsning viser den et irriterende lille billede som
angiver hvilken stik den får signal fra, Hitachien siger til gengæld en
irriterende klik lyd :)

Det kommer virkelig an på hvad skærmen skal bruges til, hvis du læser
skriver meget tekst (især sort på hvid) er Hitachien bedst, men ellers er
flatronen nok at foretrække.

Jeg returnerede Flatronen og regner med at beholde Hitachien.

Fra : Bo Kristensen

Dato : 28-01-02 21:43

"PT" <ziphnor@yahoo.com> wrote in message
> [...]

> flatronen nok at foretrække.
>
> Jeg returnerede Flatronen og regner med at beholde Hitachien.

Hmmmm.... ikke fordi jeg blev meget klogere...

Jeg er personlig vild med LGs rør, det er _meget_ fladt, og jeg var ikke
klar over at Hitachien ikke havde et helt fladt rør, men kun en "plade"
udover et alm. billedrør.

Nu vil det være yderst sjældent at jeg skal skifte skærmopløsning - tror sgu
chefen nok ville blive lidt sur hvis jeg sad og spillede på computeren....

Hmmm.... er nok stadig mest til LG'en - den kender jeg jo!

Bo