Apache og opdatering af sider!
Fra : Christoffer Dahl Pet~

Dato : 28-01-02 15:31

Hej !
Jeg kører en apache server med Tomcat, dvs. at Tomcat tager sig af
servletter/jsp mens apache klare resten.
Men når jeg opdatere en jsp fil går der en rum tid før ændringen slår
igennem, hvis den i det hele taget gør det, for nogle gange er jeg nød til
at lukke begge servere vente et stykke tid og så starte dem igen for at få
det til at virke.

-Nogen der har en ide til hvad der kan være galt og hvordan jeg retter det?

Mvh

Christoffer

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 28-01-02 15:46

"Christoffer Dahl Petersen" <duca@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> det til at virke.
>
> -Nogen der har en ide til hvad der kan være galt og hvordan jeg retter det?

Jeg vil tro at den cacher klasser for at øge hastighed og
effektivitet. Derfor vil det ikke slå igennem når du recompiler dine
klasser. Dette er selvf. en PITA når man udvikler, men et stort plus
performance mæssigt når det kører. Jeg ved desværre ikke så meget om
jsp, men f.eks. med mod_perl kan man indlæse et modul der reloader ens
moduler automatisk. Dette går ud over performance, men det er
selvf. også kun til brug mens man udvikler. Mon ikke din tomcat kan
sættes op til det også?

--
Christian Hemmingsen