Billedet forsvinder i Word2002
Fra : Søren L.

Dato : 28-01-02 14:33

Hej.

Jeg har opgraderet til ovenstående og efter jeg har gjort det, er Word
begyndt at være mærkelig mht. billeder. Skærmen bliver ikke opdateret, så
billedet kan helt forsvinde!? Nogen der har en løsning på dét?

Hilsen Søren

Fra : pre

Dato : 06-02-02 15:37

Det kan være alt - fra et dårligt/ødelagt grafikkort til utilstrækkeligt
RAMlager, evt. problemer med selve skærmen.
Der er mange steder i PC´en der kan melde om den slags. Primært selve
skærmens egenskaber - der kan være en fane med avancerede muligheder. Fra
Kontrol Panel kald System, hvor der er mulighed for at kontrollere systemets
indstillinger og accelleration.
Start/Programmer/Systemværktøj stiller ned til en række muligheder for at
teste video´en på flere måder - og i øvrigt andre tests. Et kontant forsøg
kunne være at låne en anden skærm til kontrol.
pre
http://home.image.dk/~slavic

Fra : Michael

Dato : 07-02-02 09:47

> [...]
> teste video´en på flere måder - og i øvrigt andre tests. Et kontant forsøg
> kunne være at låne en anden skærm til kontrol.

Her i vores firma har vi ligende problem. Det er flere PC'er jeg har set det
på med forskellig hardware, så jeg er ret sikker på at hos os er det ikke
noget hardware (helt nye computere). Den opføre sig på præcist samme måde -
opdatere ikke billedet! Billedet kommer fint én gang (når man lige går ned
på siden hvor billedet er) men hvis man scroller i det, ja så forsvinder
noget af billedet.

Der må da være flere Office2002 brugere der benytter Word der har oplevet
dét?

// Michael

Fra : pre

Dato : 07-02-02 12:06

Word har intet at gøre med skærmens funktioner. Det er et Windows problem.
pre
http://home.image.dk/~slavic

Fra : Michael

Dato : 07-02-02 14:11

> Word har intet at gøre med skærmens funktioner. Det er et Windows
problem.

Hvorfor er det så kun Word hvori det sker? Har ikke oplevet det andre
steder. Føler mig ret overbevist om at det ér Word der er problemet
meeeeen.. man ved jo selvfølgelig aldrig med Windows!

Michael

Fra : pre

Dato : 07-02-02 20:27

Nærmest for en ordens skyld er her en liste over hjælpefunktionerne i WIN98,
i den grad de omhandler skærmproblemer.

Screen:
accessibility settings
arranging windows on
background
color settings
desktop settings
display settings
flashing on sounds
High Contrast
magnifying
multiple, see multiple display support
power management
resolution
screen savers
Start menu
troubleshooting
visual effects. Plus!

Afhængigt af kvalitetet i skærmkortet kan der under skærmens
egenskaber/Avancerede indstillinger, være en skyder. Normalt står den på
fuld effekt, men ved skærmproblemer kan det hjælpe at flytte den mod
venstre. En lignende skyder findes i enhedslisten.
Troubleshooting er nem at starte.
Det er muligt at Word stiller større krav til skærmen, men Word kan kun pege
på at skærmens resolution kan ændres. Se selv: Med Windows / Office lægges
fakta og muligheder frem for brugeren.

Endelig kunne der være den mulighed at et par opdateringer er ønskværdige,
det kan være både det ene og det andet der måske er blevet lidt "old-age".
Den slags er også til rådighed, som regel til gratis afhentning.

Fra : Michael

Dato : 08-02-02 09:40

> Nærmest for en ordens skyld er her en liste over hjælpefunktionerne i
WIN98,
> i den grad de omhandler skærmproblemer.

[CUT]

Bøjer mig ærbødigst i støvet, da det netop var dér fejlen var! Var helt
overbevist om, at det var Word der havde fejlen, da fejlen netop først blev
introdiseret med WordXP. Beklager min "stædighed" mht. at jeg holdte på at
det var Word :-/

Mange tak for hjælpen.

Michael