IDE 100 Drivere til Chaintech 7AJA2?
Fra : ipkiss_

Dato : 28-01-02 02:12

Hej, når jeg installerer windows på dette bundkort kan den ikke finde
harddisken, når kablet sidder på IDE 100.
Jeg ved fra mit soltek bundkort, at man kan at installere nogle drivere helt
i starten i windows 2000.
Hvor finder jeg disse drivere til dette bundkort?

Lars Jensen
Tlf: 26173264
E-mail: dangvard@dangvard.com
Web-site: www.dangvard.com

Fra : Lars \(fjern ZZZZ i ~

Dato : 29-01-02 16:24

Stiller jeg mit spørgsmål totalt forkert?

Fra : Henrik

Dato : 29-01-02 17:46

> Stiller jeg mit spørgsmål totalt forkert?

Tjaa det ved jeg sg' ikke.
Jeg har nøjagtig det samme bundkort, med de samme problemer, og jeg har
ventet 1 døgns tid på det et svar fra gruppen !

Fra : Jan Jensen

Dato : 29-01-02 19:52

Hej

> Jeg har nøjagtig det samme bundkort, med de samme problemer, og jeg har
> ventet 1 døgns tid på det et svar fra gruppen !

Jammen I skal da ikke sidde her og være så utilfredse
over servicen!
Jeg har ikke selv et Chaintech MB, men et lille kik på
deres homepage gav et lille hint:
http://www.chaintech.com.tw/Downloads/DRIVER.htm

Mon ikke det er det I leder efter?
Eller ser det ud til at det meste til Chaintech kan findes her,
god arbejdslyst

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-01-02 21:59

On Tue, 29 Jan 2002 19:51:36 +0100, "Jan Jensen" <jan@blaaber.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mon ikke det er det I leder efter?
>Eller ser det ud til at det meste til Chaintech kan findes her,

Ved ikke om det er det de leder efter, men Chaintech support er ikke
meget bevendt. Hvis det ikke er de drivere der efterspørges, vil jeg
foreslå et besøg på www.viarena.com

/Thomas

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."

Fra : Jan Jensen

Dato : 02-02-02 20:23

Hej,

> Ved ikke om det er det de leder efter, men Chaintech support er ikke
> meget bevendt. Hvis det ikke er de drivere der efterspørges, vil jeg
> foreslå et besøg på www.viarena.com

Lad være med at gætte på det, det kan du jo dårligt vide

Det link jeg vedlage:
http://www.chaintech.com.tw/Downloads/DRIVER.htm
Indeholder drivere til Highpoint, Promise og HPT IDE.
Jeg er ret overbevist om at en af disse kan indlæses sammen
med Win2K, prøv dog det og gi` en melding tilbage på om det
virker.

Ved du ikke hvilken controller du har, kan forøvrigt nemt opklares ved at
kikke lidt i bundkorts manualen, ville jeg da blot prøve de 3 fra en ende
af. Vælger du den forkerte skal der nok gøres opmærksom på det.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-02-02 23:09

On Sat, 2 Feb 2002 20:22:34 +0100, "Jan Jensen" <jan@blaaber.dk>
wrote:

>Hej,

>Lad være med at gætte på det, det kan du jo dårligt vide

Formålet med min post var at smide linket til Viaarena da jeg selv har
fundet svar på mange spørgsmål der.

Formålet med min post var IKKE at stille spørgsmålstegn ved om du
havde givet dem et rigtig link eller ej.

/Thomas

Fra : ipkiss_

Dato : 30-01-02 12:26

Hvad hedder den IDE controller, som sidder på bundkortet?

/Lars

Fra : Henrik

Dato : 30-01-02 12:39

> Hvad hedder den IDE controller, som sidder på bundkortet?
>
> /Lars

Det ved jeg ikke. Hvordan finder man ud af det?

mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 30-01-02 12:41

Har findet ud af det. Den hedder: GENERIC IDE DISK TYPE 47

mvh
Henrik

Fra : Deaster

Dato : 30-01-02 12:40

"Henrik" <henrik@satzone.com> wrote in message
> Har findet ud af det. Den hedder: GENERIC IDE DISK TYPE 47

Oohhh shit stor griner, sorry

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Ps. Det der er svjv. bare det navn Windoze giver enheden hvis der ikke er
indlæst en driver.

Fra : ipkiss_

Dato : 30-01-02 22:11

> Har findet ud af det. Den hedder: GENERIC IDE DISK TYPE 47

Jeg kan med ret stor sikkerhed sige, at controller ikke hedder det! :)