Gui ting til "avanceret filformat m. sql" ~
Fra : Jacob Gaarde

Dato : 28-01-02 01:03

Er der nogen der har et forslag til subj. ?
Det jeg mener er noget lign. Micro$oft's Access/mdb ting.
Dvs. et program, der arbejder nede i en eller flere filer, og ikke
nødvendigvis connecter til en "rigtig" database.

Jeg fandt Gaby <http://gaby.sourceforge.net/>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-02 01:13

Jacob Gaarde <dont@dev.null> writes:

> Det jeg mener er noget lign. Micro$oft's Access/mdb ting.
> Dvs. et program, der arbejder nede i en eller flere filer, og ikke
> nødvendigvis connecter til en "rigtig" database.

Hvad er det du har brug for?

Hvorfor ikke bare installere PostgreSQL eller MySQL?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 28-01-02 01:26

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote in

> Hvad er det du har brug for?
>
> Hvorfor ikke bare installere PostgreSQL eller MySQL?

Der _er_ installeret PG og my. Det er deri vi kører Helpdesk og bugzilla.
Der er en udvikler, der gerne vil side og nusse med sine ideer lokalt, og
han vil gerne være fri for at starte en Citrix-session for at bruge M$
Access.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 28-01-02 08:49

> [...]

> Der er en udvikler, der gerne vil side og nusse med sine ideer lokalt, og
> han vil gerne være fri for at starte en Citrix-session for at bruge M$

De to ting udelukker vel ikke hinanden, med mindre selvfølgelig at
databaseserveren som sådan er fredet.

Enten kan den pågældende udvikler installere en passende database på
sin egen, personlige maskine, eller også kan man oprette en anden
databaseinstans til testformål. Det er det man i MySQL vælger med
"use test;", og der findes garanteret noget tilsvarende til
PostgreSQL.

Med mindre at jeres udviklingsmaskiner er meget, meget små, vil jeg
foreslå at den pågældende udvikler sætter en database op hos sig selv
- så er man også sikker på at man ikke generer andre.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 28-01-02 11:20

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> [...]
> foreslå at den pågældende udvikler sætter en database op hos sig selv
> - så er man også sikker på at man ikke generer andre.

Tak, jeg var selv nået dertil, inden jeg spurgte, hvilket var hvorfor jeg så
udførligt specificerede hvad jeg gik efter.

But thanks anyway for the effort

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use
//e-mail : gaarde <at> mailserver <dot> dk