[OTD] dk.marked.privat.telefon.mobil.unloc~
Fra : Morten HB

Dato : 28-01-02 06:32

Hermed version 2 af OTD'en. Kun små ændringer i ordlyd samt forsøg på, på
begrænset plads, at gøre det mere klart hvad unlocking er. Debatperiode
forlænget med 1 uge.

1. Gruppenavn:
dk.marked.privat.telefon.mobil.unlock

2. Beskrivelse:
Privat handel med unlocking og udstyr hertil.

3. Fundats:
Alle former for annoncering og handel omkring oplåsning af operatør- og
simlåste mobiltelefoner (unlocking) samt køb og salg af udstyr hertil.

Der opfordres til at der i emnelinien angives mærke og model samt
eventuelt følgende markering af køb/salg/bytte:

K: Hvis man vil købe
S: Hvis man vil sælge
B: Hvis man vil bytte

Kommercielle annoncer frabedes. Kommerciel handel henvises til
dk.marked.kommerciel.*

Hvis man har anskaffet eller vil anskaffe varen med det formål at sælge
den videre, regnes det for kommerciel handel.

Gruppen er ikke til diskussion.
Debat om metoder samt erfaring omkring unlocking henvises til
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock.
Brug fortrinsvis email hvis du har kommentarer, spørgsmål eller ønsker at
diskutere prisen.

Genopslag af samme indlæg bør begrænses. Som vejledning bør der gå
mindst en uge mellem hvert genopslag, og der bør højst være to
genopslag.

For at undgå støj, og sikre at man vælger den korrekte gruppe, bør
indlæg ikke crosspostes til grupper uden for dk.marked.privat.*

4. Begrundelse:
Der er efterhånden en stor del af indlæggene i
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock som er handel.
Af hensyn til den type brugere som efterlyser og udbyder unlocking tror jeg
det er vigtigt at unlock indgår i gruppens navn. Derfor mener jeg at der bør
oprettes en seperat gruppe i stedet for at henvise indlæggene til
dk.marked.privat.telefon.mobil.

Eksisterende trafik:
dk.teknik.telefoni.mobil.unlock

Forslag til navn:
dk.marked.privat.telefon.mobil.unlock

5. Moderering:
Nej.

Diskussionsperiode:
15-01-2002 - 12-02-2002

6. Forslagsstiller:
Morten B mortenb@trashcan.dk

Fra : Morten HB

Dato : 12-02-02 16:51

Debatperioden er slut og jeg har sendt forslaget til styregruppen.

Jeg kunne godt have ønsket mig lidt mere debat, men omvendt kan jeg jo tolke
det som at folk har været enige i hvad jeg har skrevet. Nu er der kun
tilbage at vente.

/Morten