Tekst til .bpm
Fra : Henrik Jensen

Dato : 27-01-02 22:40

Hej NG

Jeg har brug for at kunne skrive en tekst i en tekstbox
og derefter gemme teksten som .bmp.
Kan dette lade sig gøre.

--

Venlig hilsen / Best regards

Henrik

<><><><> Fjern NOSPAM ved direkte svar <><><><>

Fra : Vestergaard

Dato : 28-01-02 16:29

"Henrik Jensen" <henrik-jensenNOSPAM@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har brug for at kunne skrive en tekst i en tekstbox
> og derefter gemme teksten som .bmp.
> Kan dette lade sig gøre.

Ja!
Du skal bare:
Private Sub Command1_Click()
Set Picture1.Font = Text1.Font
Picture1.Print Text1.Text
Set Picture1.Picture = Picture1.Image
SavePicture Picture1.Picture, "c:\test.bmp"
End Sub
Du kan så vælge at skjule picture1, så går det helt af sig selv.

HUSK at sætte picture1's autoredraw til True.

Håber det hjalp
Jacob v.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-01-02 22:43

> Håber det hjalp
> Jacob v.

Det gjorde det.
Det var lige det jeg manglede.
Tak for hjælpen

Fra : Henrik Jensen

Dato : 31-01-02 19:01

> Det gjorde det.

Og dog...
Når jeg har skrevet en tekst og gemt den, vil jeg gerne "nulstille" min
picturebox.
Hvis jeg gør det med picture1.picture = Loadpicture(),
bliver den netop indtastet tekst slettet, men den laver stadig et linie
skift,
således at ved tekst nr. 2 indeholder min picturebox først en blank linie og
nedenunder tekst 2.

Hvordan får jeg lige nulstillet hele min picturebox?

Fra : Vestergaard

Dato : 01-02-02 14:26

Det glemte jeg, sorry:
Picture1.cls