Kan nogen brænde en bios-chip med eprom br~
Fra : orbital

Dato : 27-01-02 21:13

Hej

Jeg har det problem, at jeg har købt et brugt bundkort, der
tilsyneladende har fået flashed på en forkert bios.

Så sker der det, at man ikke kan få lov at flashe en korrekt på
p.gr.a. dårlig overensstemmelse.

awdflash siger: 'wrong system'

Derfor kan jeg vist ikke gøre andet end at udskifte bios chippen.

Hvis nogen vil tilbyde at lave den bios chip, så kan jeg maile den
bios-fil der skal lægges på. Evt. kan jeg sende den gamle bios-kreds i
kuvert sammen med den nye bios-fil.

Det drejer sig om et soyo 6bb byndkort (bx chipset), award bios,
biosfilen har en størrelse på 131 kbyte. Så er det vist en 1 Mbyte
bios-kreds ?
Filen der skal på hedder 6bb-1a8.bin

Håber nogen kan hjælpe ?

mvh

John

Fra : Kent Nielsen

Dato : 28-01-02 08:36

Hej
"orbital" <johnknuhtsen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende har fået flashed på en forkert bios.
>
> Så sker der det, at man ikke kan få lov at flashe en korrekt på

Hvis du kan finde ud af hvilket board din nuværende bios kommer fra, skal du
bruge værktøjet til dette board til at flashe med, så burde det kunne lade
sig gøre.

--
Mvh.
Kent Nielsen.

Fra : orbital

Dato : 28-01-02 09:10

On Mon, 28 Jan 2002 08:36:06 +0100, "Kent Nielsen"
<NielsenXXX@softhome.net> wrote:

> [...]
>bruge værktøjet til dette board til at flashe med, så burde det kunne lade

Nej, det er ikke sådan det er. Man kan _ikke_ flashe med bundkortet
selv. Jeg ved nøjagtigt, hvilket bundkort, det er. Soyo 6BB. Det har
award bios. awdflash burde kunne bruges. Der opstår en deadlock
situation, hvis forkert bios er flashed på.

Der skal en ny bios chip på. Hvis man havde et bundkort mere af samme
slags, kunne man bruge det.

Ellers er det en eprom brænder, man skal bruge.

Kan nogen brænde en ny bios chip til mig ?

mvh

John