Kribensis æg.
Fra : Peter Stegenborg Lar~

Dato : 27-01-02 15:22

Hejsa,

Mine Kribensis har lagt æg. Jeg vil jo gerne være parat når de klækker,
og har derfor følgende spørgsmål:

Hvad bør jeg fodre ungerne med? Kan jeg fodre med knust flagefoder,
eller skal jeg til at klække artemia?

Hvordan sikre jeg at ungerne får foderet? Jeg vil forsøge at beholde
ungerne i selskabsakvariet, da kribensis er gode forældre.

På forhånd tak for hjælpen,

-Peter

Fra : Christian Gundersen

Dato : 27-01-02 15:35

Mine krebensis får jævnt tit unger, mit problem er ikke opfordring... de
lever at de bette kun flage foder der ryger til bunden, eller alger på
planterne. Når mine kribensis forældre har rykket rundt på ungerne i nogle
uger, mister de interessen, og æder her efter gerne af dem Jeg er ret
overbevist om de nok skal finde foder....

Men det kan da være der er andre der har bedre forslag ?!

Med venlig hilsen

Christian Gundersen

"Peter Stegenborg Larsen" <stegenborg@nospam.bigfoot.com> skrev i en
meddelelse news:3C540CF8.68493695@nospam.bigfoot.com...

Fra : ChiChi

Dato : 28-01-02 15:23

"Peter Stegenborg Larsen" skrev d. 27-01-02 15:22 dette indlæg :
> [...]
>
> Hvordan sikre jeg at ungerne får foderet? Jeg vil forsøge at beholde
> ungerne i selskabsakvariet, da kribensis er gode forældre.

Hej Peter,

Tillykke med Æg/unger!
Jeg har selv et ynglende par kribensis i mit 250 l. igang med 2 kuld
unger på ½ år

Mallepiller!! Ungerne er Vilde med Mallepiller! men flage foder ryger
også ned, sammen med sådan ca. alt andet der kan komme ind i deres mund!

Fra sidste kuld har jeg pt 20 overlevende unger, som skal flytte pr
01-02-01 og så har hannen isoleret sig med det næste kuld æg, som skal
være blevet til unger om ca 10 dage.

Kribensis kan finde på at flytte ungerne i munden, hvilket ser ud som om
de spiser dem!

Held og lykke med ynglen!

Sussan

http://www.kandu.dk/