"Tom" computer starter med hyle-tone. Bund~
Fra : Anders Rasmussen

Dato : 27-01-02 14:26

Hej.

Min (ellers glimrende) 450 MHz AMDK6-2 computer har øjensynligt fået

nådesstødet. Mens jeg sad og arbejdede "frøs" maskinen og efter en genstart

kom kun en sort skærm (dvs. skærmen havde strøm var der men intet
video-signal)

og én lang kontinuerlig PC-speaker tone. Min BIOS manual siger at dette

nok er en "hardware fejl". HDD og CD-rom drevet "spinner" fint op, men

computeren når altså ikke engang til BIOS testen. Jeg har prøvet at tænde
uden

nogen som helst kort (net, lyd, og både med og uden grafkkort) i maskinen
men altså...

samme kedelige resultat.

Er mit motherboard dødt?

Anders Rasmussen.

Fra : Linde

Dato : 27-01-02 17:25

"Anders Rasmussen" <n00ar@nat.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden
>
> nogen som helst kort (net, lyd, og både med og uden grafkkort) i maskinen

Mange bundkort bruger bip- eller hyletoner til at fortælle hvad der er galt,
men det er ikke altid sammenfaldende fra producent til producent. Men du kan
da prøve at checke, at RAM´en og CPU´en sidder ordentligt fast. Alternativt
kan det jo være processoren der er brændt af, så prøv med en anden. Jeg
tvivler på det er bundkortet, så havde der nok ikke været en tone
overhovedet.

Held og lykke med det.

Mvh Linde

Fra : Lars

Dato : 27-01-02 19:22

> [...]
> uden
>
> nogen som helst kort (net, lyd, og både med og uden grafkkort) i maskinen

Min AMD K6-3 450 mHz på et Asus P5A-B mobo opførte sig på samme måde engang,
det var fordi cpu'en blev for varm, en gang rensning af blæser og heatsink
løste problemet.
Lars