bz2 filer?
Fra : Cerberus

Dato : 27-01-02 11:25

Hej ng.
Hvordan åbner jeg bz2 filer, eller tar.bz2, eller hvad de nu hedder?

--
Venlig Hilsen Kasper
hr_overgeneral@hotmail.com

Fra : Morten Breum Mikkels~

Dato : 27-01-02 11:43

On Sun, 27 Jan 2002 11:25:24 +0100, Cerberus wrote:

> Hej ng.
> Hvordan åbner jeg bz2 filer, eller tar.bz2, eller hvad de nu hedder?

Du kan pakke dem ud med programmet 'bunzip2'.
Jeg har installeret mit fra rpm-pakken unzip-5.41-4mdk

/Morten

Fra : Principher

Dato : 27-01-02 11:46

Cerberus> Hej ng. Hvordan åbner jeg bz2 filer, eller tar.bz2, eller
Cerberus> hvad de nu hedder?

bz2 filer er pakket med bzip2. De pakkes ud med 'bzip2 -d <filnavn>'
tar.bz2 filer er tar filer pakket med bzip2, der skulle være en smart
parameter til tar der automatisk udpakker bz2 filen, men jeg benytter
normalt 'bzip2 -cd <filnavn> | tar xv'.

--

An operating system is just a name you give the features you left out of your
editor.

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 27-01-02 12:00

Principher wrote:
> [...]
> tar.bz2 filer er tar filer pakket med bzip2, der skulle være en smart
> parameter til tar der automatisk udpakker bz2 filen, men jeg benytter
tar jxvf
eller
tar Ixvf hvis det er en ældre version af tar

/Martin

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-01-02 11:57

Cerberus skrev:

> Hvordan åbner jeg bz2 filer, eller tar.bz2, eller hvad de nu hedder?

Filer med efternavnet .tar.bz2 kan pakkes ud på følgende måder:

Nyere GNU tar:
tar xfj filnavn.tar.bz2

Ældre GNU tar eller anden tar:
tar xfy filnavn.tar.bz2